וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת בשמיים: אלו הפנטהאוזים של ת"א

רנית נחום-הלוי

2.10.2010 / 9:44

הן מעלות את איכות הפרויקט ומושכות רוכשים - דירות הפנטהאוז הפכו למוצר חובה בכל מגדל מגורים. שוק הנדל"ן התל אביבי מוכיח: גם לפנטהאוזים ב-50-100 מיליון שקל יש קונים. סקירה מהירה של דירות הגג היוקרתיות המוצעות למכירה בעיר

דירת פנטהאוז היא מוצר חדש יחסית בנוף הנדל"ן הישראלי. עד לפני 30 שנה היו הפנטהאוזים מוצר נדיר בישראל ונחלתם של העשירים בלבד. הציבור לא היה מודע לסוג זה של דירות וחברות הבנייה הגיעו למסקנה שלא ניתן לגבות מהן מחיר ראוי, ולפיכך העדיפו שהקומה האחרונה של הבניין תהיה זהה לקומות שמתחתיה.

ואולם כיום לעשות דבר כזה יהיה בגדר חטא - שוק הנדל"ן עבר שינוי קיצוני ודירות הפנטהאוז נהפכו למוצר חובה בכל פרויקט מגורים.

מהו בעצם פנטהאוז? עקב היוקרה המתלווה אליו, יזמים נוהגים לפזר את התואר פנטהאוז לדירות רבות בבנייניהם, אך ההגדרה של פנטהאוז ברורה: מדובר בדירה הממוקמת במפלס העליון של הבניין וכוללת מרפסת צמודה וגדולה. המחמירים גורסים כי פנטהאוז "כשר למהדרין" אמור להיות יחידה בקומה בת מפלס אחד. המקילין גורסים כי די שהדירה תהיה בקומה האחרונה של הבניין כדי שתיחשב לפנטהאוז, ובלבד שתלווה במרפסת גדולה.

"דירות הפנטהאוז מעלות את איכות הפרויקט, מושכות רוכשים חזקים ויש להן ערך כלכלי מובהק", אומר האדריכל משה צור. "בהדרגה, היזמים החלו להבין את המשמעות של הפנטהאוז ולא הסתפקו בדירה אחת או שתיים החולשות על קומה שלמה, ודרשו יותר. תכנון של הבניין באופנים מיוחדים איפשר בנייה של כמה סוגי פנטהאוזים".

בירת הפנטהאוזים של ישראל היא תל אביב. שוק הנדל"ן בעיר מוכיח שיש דרישה לפנטהאוזים במחירים של 50-100 מיליון שקל ועשרות עסקות כאלה נסגרו בשנתיים האחרונות. עסקות אלה מהוות, בין היתר, מקדמי מכירות של פרויקטים וממצבות את הפרויקט כיוקרתי ביותר. לפני כשנה, למשל, נמכר הפנטהאוז בפרויקט SEA ONE ברחוב הרברט סמואל ב-110 מיליון שקל. באחרונה אף רכש המיליארדר אייל עופר דירה החולשת על שתי קומות במגדל שמקימה חברת עופר נכסים בבעלות משפחת עופר, גם כן ברחוב הרברט סמואל, תמורת 115 מיליון שקל.

ואולם סקירה מהירה של שוק הפנטהאוזים התל אביבי מראה שלא חייבים להיות מולטי-מיליונרים כדי לרכוש דירה שכזו. בשיתוף אתר yad2 ומתווכים הפועלים באזור איתרנו כמה דירות פנטהאוז שמוצעות כיום למכירה בתל אביב.

33.3 מיליון שקל - בית הזכוכית

מיקום: רחוב קויפמן (בית הטקסטיל)
קומה: 4
שטח הדירה: 800 מ"ר
גודל המרפסת: 120 מ"ר
הנוף: נוף פנורמי לים
דמי ניהול ואחזקה: 8,000 שקל בחודש

תקרת הדירה היא בגובה של כשישה מטרים, אין בה קירות חיצוניים והיא מוקפת קיר זכוכית המשקיף לים. הדירה היא במפלס אחד וכוללת, בין היתר, בריכה פרטית מקורה, סאונה, ג'קוזי וחדר הקרנה. הפנטהאוז הוא בבעלות תושב חוץ שרכש את הדירה לפני כמה שנים ומשתמש בה כדירת נופש. באחרונה הוא רכש דירה אחרת בישראל ולא פחות יוקרתית. המחיר המבוקש - 9 מיליון דולר (33.3 מיליון שקל לפי שער של 3.7 שקלים לדולר) - נקבע לפי סקר נכסים שנעשה באזור. (הדירה נמכרת באמצעות יניב רחמים, תיווך ושיווק נכסים ופרויקטים ענק הנדל"ן)

25 מיליון שקל - שקטה ומרכזית

מיקום: רחוב דובנוב
קומה: 7
שטח הדירה: 460 מ"ר
גודל המרפסת: 130 מ"ר
הנוף: 360 מעלות של נוף עירוני מלא
דמי ניהול ואחזקה: 300 שקל בחודש

הדירה ממוקמת במרכז העיר, אך באזור שקט וקרוב למרכזי תרבות ובילוי. יש בה שבעה חדרי שינה, ארבעה חדרי שירותים ומקלחת, תקרות גבוהות (3.40 מטרים), שואב אבק מרכזי, חימום תת-רצפתי וריצוף מעץ בקומת המגורים. לדירה שלושה מקומות חנייה בבניין. (הדירה נמכרת באמצעות יעלי פלץ מנדל"ן בשינקין)

100 מיליון שקל - 1,000 מ"ר בלב העיר

מיקום: רחוב בארי פינת נהרדעא (פרויקט בארי נהרדעא)
קומה: 30-31
שטח הדירה: 1,000 מ"ר
גודל המרפסת: 80 מ"ר
הנוף: כיכר המדינה, מרכז תל אביב ועד לים
דמי ניהול ואחזקה: כ-14 אלף שקל בחודש (לפי 14 שקל למ"ר)

כמעט שלא ניתן למצוא דירה בגודל כזה בעיר. הפנטהאוז נבנה על שתי קומות ברמת מעטפת מתוך כוונה לאפשר תכנון פנים חופשי ללא מגבלות. לדירה ארבעה כיווני אוויר והיא תוכננה על ידי האדריכל משה צור. הבניין נמצא בלב תל אביב, באזור בנוי עם דרכי גישה ברגל לכל מקום, וכולל בריכת שחייה, חדר כושר, מועדון דיירים ושמירה 24 שעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

76 מיליון שקל - לגור בדירה תוצרת ארמאני

מיקום: שדרות יצחק אלחנן (פרויקט נוה צדק על הים של צמח המרמן ויורוקום נדל"ן)
קומה: 30
שטח הדירה: 578 מ"ר
גודל המרפסת: 115 מ"ר
הנוף: נוף פנורמי לים
דמי ניהול ואחזקה: כ-8,000 שקל בחודש (לפי 14 שקל למ"ר)

מדובר בפרויקט שנמצא כעת בבנייה. הדירה נמצאת במפלס אחד וממוקמת בשכונת נוה צדק הציורית ונמצאת במרחק 400 מטר משפת הים. תכנון הדירה נעשה על ידי המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמאני - מרמת הברגים עד התאורה. בדירה מערכת בית חכם אוטומטית והיא כוללת ג'קוזי משיש לעשרה אנשים על הגג הצופה לים.

39 מיליון שקל - חלל אחד הפונה אל הים

מיקום: רחוב הרברט סמואל (פרויקט SEA ONE של אורנים ואלקטרה נדל"ן)
קומה: 20
שטח הדירה: 300 מ"ר
גודל המרפסת: 30 מ"ר
הנוף: לים ולאורך הטיילת - יפו והמרינה של תל אביב
דמי ניהול ואחזקה: כ-4,400 שקל בחודש (לפי כ-14 שקל למ"ר)

מדובר בפרויקט שנמצא כעת בבנייה. הדירה תכלול שלושה חדרי שינה ותיבנה באיכות גבוהה ללא עמודים תומכים באמצע הדירה, כאשר כל החדרים יפנו לכיוון הים. מלבד נוף פנורמי, מתוכננות תקרות גבוהות בגובה של שישה מטרים. הבניין שבו נמצאת הדירה יהיה חצי בית מלון וחצי מבנה מגורים, עם הפרדה ברורה של שני השימושים - חניון נפרד, מעליות נפרדות ולובי כניסה מפואר ונפרד. עם זאת, הדיירים ייהנו משירותים של מלון חמישה כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully