וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תמצאו וילה ב-200 אלף דולר?

עמירם כהן

7.7.2010 / 15:10

מנכ"ל חברת הנדל"ן אמפא מליבו טוען כי "יש בקיבוצים הפרושים ברחבי הארץ פתרונות דיור בר השגה. לכו לקיבוצים ותקבלו דירה מרווחת החל מ-700 אלף שקל"

"יש בקיבוצים הפרושים ברחבי הארץ פתרונות דיור בר השגה. לכו לקיבוצים ותקבלו דירה מרווחת החל מ-700 אלף שקל, ובכלל זה אפשרות למשכנתא נוחה ל-25 שנה בשווי 70% על הנכס (לא כולל המגרש)" - כך אמר היום רענן אלוני מנכ"ל חברת הנדל"ן אמפא מליבו בוועידה הכלכלית השנתית של התנועה והתעשייה הקיבוצית שהתקיימה במלון סיטי טאואר ברמת גן.

אלוני גילה כי להגרלת קצת יותר מ-50 דירות בקיבוץ עינת הסמוך לראש העין, התחרו 2,500 משפחות ובתוך 4 ימים נרשמו 100 משפחות לרכישת דיור צמוד קרקע בקיבוץ אלומות הצופה על הכנרת בגליל התחתון.

"אנחנו עדים לתופעה חדשה של אלפי משפחות המעוניינות לרכוש דירות בקיבוצים בשל תנאים של דיור בר השגה והאפשרות ליהנות מחיים בקהילה איכותית".

אלוני מתח ביקורת חריפה על מינהל מקרקעי ישראל "שגדע", כדבריו, את מפעל ההרחבות בקיבוצים ובמושבים: "בעוד שר השיכון אריאל אטיאס מחפש דרכים להגדיל את מספר יחידות הדיור בר ההשגה בישראל, מינהל מקרקעי ישראל מחפש ומוצא דרכים לעכב ולהניח מכשולים בפני הפרויקטים הללו ובכך מונע מהציבור לרכוש דיור בר השגה בפריפריה".

עוד אמר אלוני כי עסקה לרכישת נכס בהרחבות בקיבוצים מציבה בפני היזמים אתגר מיוחד של מימון: "יש בעיה לרוכשים לקבל משכנתא, משום שהמגרש עליו נבנה הנכס, הוא ברוב המקרים בבעלות האגודה השיתופית ולא ניתן להעביר את הבעלות עליו לרוכשים ללא קיום הליך מורכב של העברת נכסי הדיור מהאגודה השיתופית לחבריה בהליך המכונה 'שיוך'. ההליך הזה כולל בין היתר יצירת תב"ע חדשה לשכונת המגורים, תכנון והקמת תשתיות חדשות. בשל ההליכים הללו הבנקים לא מעמידים משכנתאות לרוכשים מפני שלא ניתן להעמיד את הנכס כבטוחה להלוואה. הפתרון שמציעה לרוכשים אמפא מליבו בשיתוף בנק איגוד, היא רישום משכנתא על הנכס הבנוי בלבד בעוד שרכישת הבעלות על המגרש נדחית עד לאחר הסדרת הליכים הנדרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully