וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה חיפה - עיר עם עתיד, לצעירים

אריק מירובסקי

26.6.2010 / 9:34

אושרה להפקדה תוכנית להקמת 1,100 דירות בעיר, שבמסגרתה 40% מהדירות יהיו של עד שלושה חדרים, במחירים שמוערכים ב-650-700 אלף שקל ויותאמו לצורכי דיור בר-השגה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה אתמול להפקדה את תוכנית המבואות הדרומיים של חיפה. מדובר בשכונה ראשונה במתחם, שבמסגרתו מתוכננות להיבנות 5,000 יחידות דיור. 40% מהדירות אמורות להיות של עד שלושה חדרים, והן יהיו מיועדות לדיור בר-השגה לצעירים.

מדובר בשכונה שתוקם מול פארק מת"ם, ומדרום לקניונים קסטרה, קניון חיפה ובניין המשרדים של חברת חשמל. שטח התוכנית שהופקדה הוא 228 דונם והקרקעות בה שייכים למדינת ישראל, רשות הפיתוח וקרקעות בבעלות פרטית. 100 דונם מכלל השטח מיועדים לבנייה למגורים, 44 דונם יוקצו לשטחי ציבור פתוחים ו-21 דונם מיועדים למבני ציבור.

המתחם נמצא באזור שאינו מושך כיום את תושבי חיפה, שמעדיפים להתגורר על הכרמל. ואולם בעירייה רואים בו פוטנציאל רב בשל קירבתו לחוף הים, לפארק מת"ם, לתחנות הרכבת והאוטובוס, לקניונים ולפתחי מנהרות הכרמל.

בשכונה מתוכננים מבנים בני שש ושבע קומות, וכאמור עיריית חיפה שהיא יוזמת התוכנית, הקפידה לכלול בה 40% של דירות עד שלושה חדרים שמיועדות לזוגות צעירים. המחירים הצפויים של הדירות בשכונה נאמדים ב-8,000-9,000 שקל למ"ר - כך שדירת שלושה חדרים בשטח של 80 מ"ר תעלה 650-700 אלף שקל. הדירות הגדולות ביותר בשכונה יהיו של חמישה חדרים, ומחיריהן המוערכים הם כ-1.2 מיליון שקל.

ראש העירייה יונה יהב אמר כי ההתעניינות היזמית הגדולה בשכונה מהווה חלק מהעלייה הדרמטית במספר בקשות הבנייה שנרשמו בשנה האחרונה בחיפה כשב-2010 בלבד תחל בנייתם של כ-1,100 יחידות דיור. לדבריו, השכונה החדשה תהווה חלק חשוב במערך הפיתוח הכללי של העיר, שנועד להדגיש את אופיה של כעיר החזקה והמרכזית בצפון. "אנו נותנים יתרון ומענה לזוגות צעירים שבתחום הדיור נמצאים במצוקה של ממש במדינת ישראל", אמר יהב.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully