וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוכשי דירות צעירים נעלמים מהמרכז"

שלומית צור

5.6.2010 / 8:05

לאחרונה פורסם דו"ח של מינהל הכנסות המדינה המראה כי ב-2010 היתה ירידה במספר הזוגות הצעירים שרכשו דירה. מנכ"ל חברת אלדר מספר כיצד הנתונים נראים מנקודת מבט של החברה

באחרונה הודיעה חברת אלדר, המתמחה בשיווק דירות חדשות, על שינויים בחברה, במסגרתם מונה רוני כהן למנכ"ל במקומו של עמיר שאלתיאל, שימשיך לכהן כיו"ר החברה. שאלתיאל יתמקד בפיתוח העסקי, וכהן בתפעול השוטף. השבוע פורסם דו"ח של מינהל הכנסות המדינה המראה כי ב-2010 היתה ירידה במספר הזוגות הצעירים שרכשו דירה. כהן מספר כיצד נתונים אלה נראים מנקודת המבט של החברה שבניהולו.

האם אתה חושב כי נתוני האוצר בדבר דחיקת הזוגות הצעירים משוק הנדל"ן נכונים?

"המשקל של הזוגות הצעירים ברכישת דירות חדשות במרכז מתוך סך כל רוכשי הדירות ירד דרמטית - ואנו מרגישים בכך. לפני 5 שנים הזוגות הצעירים היוו 50% מכלל רוכשי הדירות החדשות. לפני שנה משקלם הצטמצם ל-30%, וברבעון הראשון של השנה המספר ירד כבר ל-20%.

"מי שכן בולטים ברכישת דירות חדשות הם משפרי דיור או משקיעים, וזה נכון לכל אזורי הביקוש, החל בפתח תקוה, ועד לאזורים היוקרתיים כמו רמת השרון. בטבעת השנייה מסביב לתל אביב, במקומות כמו באר יעקב וקרית השרון בנתניה, התופעה מתונה יותר, אבל עדיין רואים מגמה של ירידה במספר הזוגות הצעירים".

איזה אזור להערכתך יהווה אלטרנטיבה לזוגות הצעירים?

"נראה שביישובים בטבעת השלישית של תל אביב כמו רחובות, יבנה וכפר יונה, בהם עדיין ניתן למצוא דירות שנושקות למיליון שקל".

מה גרם לשינוי הזה?

"עליית המחירים והקושי של הזוגות הצעירים לרכוש דירות במיליון שקל נובעים גם מצמצום בבנייה של דירות קטנות. יש ערים שכלל לא ניתן לבנות בהן דירות 3 חדרים וראשי הערים הם האחראיים לכך".

מה דעתך על ההנחיה להקשות על מתן משכנתאות של מעל 60% משווי הדירה?

"בסופו של דבר אני סבור שזו החלטה נכונה ואחראית. גם מי שכן ייקח משכנתא באחוז מימון גבוה, הפער הזה יעלה לו רק עוד כמה שקלים לחודש. אולי זה ימתן טיפה את עליות המחירים, אך זה לא יגרום לירידה כי מחירי הדירות מושפעים מכמות הבנייה. כמה מאות שקלים בשנה לא יגרמו לזוג צעיר לא לקנות דירות דירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully