וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גינדי עושה שוק במרכז ת"א

אריק מירובסקי

16.4.2010 / 17:12

ישלמו, ביחד עם הריבוע הכחול, 1.4 מיליארד שקל תמורת מתחם השוק הסיטונאי. הערכות: גינדי תמכור דירות של 5 חדרים במחיר של כ-4 מיליון שקל לדירה - 800 אלף שקל לחדר

הסתיים חלקו הראשון של מכרז הקרקעות הגדול במדינה. קבוצה הכוללת את האחים גינדי של משה ויגאל גינדי, גינדי השקעות שבשליטת מנור גינדי, אייל פרידמן ואורי לוי, והריבוע הכחול, חתמה עם חברת השוק הסיטונאי על מכירת המתחם ההיקפי של השוק הסיטונאי בתמורה כוללת של כ-1.4 מיליארד שקל, שמתוכה 950 מיליון שקל במזומן והיתרה - באחוזים מהמכירות. בתמורה תקבל הקבוצה קרקעות ל-700 דירות וקניון.

המיתווה להסכם, שנחתם ביום חמישי בלילה, כבר עוצב לפני כחודשיים וחצי, ואולם משני הצדדים מסבירים, כי הסוגיות המשפטיות שעמדו בדרך היו מרובות ודרשו את הקדשת הזמן הנוספת לפתרונן.

מדובר בסיומו של מכרז שהחל לפני למעלה מחצי שנה, ושבמהלכו סומנה קבוצת גינדי דווקא כאנדרדוג. שתי המתמודדות האחרות על המכרז היו קבוצת "סוהו", שכללה את החברות שיכון ובינוי, אביב, אמות, קנדה ישראל ויורוקום נדל"ן, וקבוצה נוספת שכללה את חבס, תדהר, מגדל, רוגובין ובריטיש ישראל. האחרונה פרשה ראשונה מהמכרז ובשלב מסויים נראה היה שקבוצת סוהו תזכה בו, אלא שהמגעים עם בעלי המתחם לא עלו יפה.

אז עלתה על הפרק קבוצת גינדי. זו עברה משבר שעה שחבר חשוב בקבוצה, חברת נכסים ובניין של דנקנר, פרשה. אולם הגינדים הצליחו לגייס את הריבוע הכחול, להשאר במירוץ ואף להגיש את ההצעה הגבוהה ביותר לבעלי המתחם.

חברת השוק הסיטונאי - שבשליטת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), שרגא בירן (6%) ואחרים, תזכה בסכום שגבוה מההערכות הראשוניות שנעו בין מיליארד ל-1.2 מיליארד שקל, וזאת עקב רמות המחירים הגבוהות של נדל"ן מגורי היוקרה בתל אביב.

על פי ההערכות, קבוצת גינדי-הריבוע הכחול תקים במקום דירות של 5 חדרים ומעלה במחיר של כ-4 מיליון שקל לדירה - 800 אלף שקל לחדר. מחיר זה גבוה במעט ממחיר חדר בפרויקט שרונה של גינדי החזקות, על אף שבמקור מחירו היה אמור להיות נמוך יותר. המחיר לדירה בפרויקט מפתיע ומוכיח כי יזמי הנדל"ן סבורים שעליות מחירי הדירות בתל אביב עוד לא נגמרו, ועסקות שנסגרו בתקופה האחרונה מוכיחות זאת.

כך, בפברואר זכו קבוצות רכישה שמארגנות אקרו וקנדה ישראל במכרז להקמת 107 דירות במתחם רמז בעיר, במחיר שמגלם עלות קרקע ממוצעת של 2.8 מיליון שקל ליחידת דיור. מדובר על מחיר קרקע שגם בתל אביב גבוה ממחירי דירות 4 חדרים בנויות. עסקה זו מצטרפת לרכישת מתחם אסותא על ידי קבוצת הרכישה "העיר החדשה" ב-343 מיליון שקל, שמגלמת מחיר קרקע ממוצע של 2.2 מיליון שקל לדירה. לעסקות אלה יש להוסיף את שיווק הדירות בשרונה, שמחיריהן נמוכים בכ-5% ממחירי הדירות המוערכים בשוק הסיטונאי, וזאת כשמדובר במתחם שנחשב לפחות טוב מבין השניים שבשוק הסיטונאי.

מחירי הדירות במגדלים המתוכננים בשוק הסיטונאי, שהקרקע עליהם עוד לא נמכרה, אמורים להיות גבוהים אף יותר. חברת השוק הסיטונאי תצא עליהם במכרז נוסף, וככל הנראה לקבוצה הזוכה במכרז הנוכחי תינתן עדיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully