וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: "ב-2010 מחירי הדירות יירדו"

שר הבינוי והשיכון אמר כי אין בועת נדל"ן בישראל אלא רק בשוק מגדלי היוקרה. "אני רוצה להפריד בין עולם המגדלים בת"א לבין ישראל כולה. מדובר שם באנשים שחיים בעולם משל עצמם"

מגדלי אקירוב. יסמין סויפר
מגדלי אקירוב/יסמין סויפר

"יש בועת נדל"ן בשוק מגדלי היוקרה בל אביב, אך בישראל כולה אין כיום בועה כזו", כך אמר הבוקר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בראיון ל"מה בוער" בגלי צה"ל. עוד אמר אטיאס כי "עד סוף 2010 תהיה ירידה של אחוזים לא מבוטלים במחירי הדירות".

באשר לפרוייקט דרום הקריה אמר השר כי "תיכננו לקבל תמורת הקרקע 300 מיליון שקל, אך בסופו של דבר קיבלנו 435 מיליון. שוק מגדלי היוקרה בתל אביב הוא שוק קטן שעושה הרבה רעש - הרבה יותר ממספר הדירות שהוא מספק - בסך הכל 320 דירות. אני רוצה להפריד בין עולם המגדלים בתל אביב לבין ישראל כולה. מדובר שם באנשים עם הרבה כסף שחיים בעולם משל עצמם. עם ישראל לא קונה דירות כאלה הוא צריך דירות של 3-4 חדרים. זו מדינת תל אביב".

באשר לויכוח סביב קיומה או היעדרה של בועת נדל"ן בישראל, השיב השר כי "למשרד הבינוי יש מחקר שנעשה על כך, המורה בבירור שאין בועה. העלייה במחירים היא מכיוון שחסר דירות בשוק - הביקושים גדולים מההיצע. אני יכול להבטיח שבזמן הקרוב יהיו עוד מכרזים רבים של קרקעות. באזור המרכז מחירי הדירות גבוהים מאוד, אך הטיפול בכך הוא פשוט. במדינת ישראל צריך כל שנה קרקעות ל-40 אלף יחידות בשנה, אך היצע השוק הוא ל-25-30 אלף דירות. זה מה שגורם לעליית המחירים. מה שאנו עושים זה להוציא אלפי קרקעות, שיוקמו עליהן עשרות אלפי יחידות דיור".

"אזור המרכז הוא לא רק תל אביב"

השר ציין כי "עדיין לא ראינו שינוי במחירי הדירות - נראה את זה ברבע הראשון של 2010. כשנוציא קרקעות ל-15 אלף דירות מעל הרגיל זה יגרום בהתחלה לייצוב במחירים. תהיה לכך השפעה גם מבחינה פסיכולוגית וגם מבחינת התחרות בין הקבלנים. היצע וביקוש ותחרות הם לא משהו שאני המצאתי - זו הייתה בעיה גם בעולם הסלולר. אני יודע להגיד שברבע הראשון של 2010 המחירים יפסיקו לטפס, ולקראת סוף השנה תהיה ירידה של אחוזים לא מבוטלים במחירי הדירות".

"אזור המרכז הוא לא רק תל אביב - יש גם את יבנה, ראש העין, ראשון לציון, וערים אחרות. נוציא שם לשוק אלפי יחידות דיור. גם בירושלים יוצעו ייבנו יחידות דיור רבות", אמר אטיאס. כשנשאל האם מדובר בשטחים מעבר לקו הירוק, ענה כי הוא לא עוסק כרגע בעניינים פוליטיים. "עזוב אותך מזה, אני יושב בתפקידי כשר הבינוי והשיכון. תפקידי הוא לעזור לזוגות צעירים לקנות דירה. חלום קניית דירה מתרחק עבור אלפי אנשים".

דבריו של אריאל אטיאס מנוגדים לתחזית בנק ישראל עבור שוק הנדל"ן כפי שפורסמה אתמול בסקר שערך. על פי הסקר, הבנק מעריך כי מגמת העלייה של השנתיים האחרונות במחירי הדירות בישראל תמשיך גם ב-2010, אולם שיעור העלייה יתמתן בהשוואה ל-2008 ו-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully