וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גינדי - הזוכה במכרז דרום הקריה בת"א

מאת רז סמולסקי

14.9.2009 / 7:10

לאחר שפרשה מהמכרז וחזרה בה, שילמה החברה למנהל מקרקעי ישראל את המחיר הגבוה ביותר ששילמה חברה במכרז בשלוש השנים האחרונות - כ-450 מיליון שקלים

לאחר שהודיעה ביום חמישי על פרישה מהמכרז על הקרקע לבניית שלושת מגדלי המגורים והמשרדים בפרויקט דרום הקריה בתל אביב - מעריכים בשוק הנדל"ן כי גינדי החזקות, שניגשה בסופו של דבר למכרז שנסגר אתמול, היא ככל הנראה גם הזוכה בו. מדובר במחיר הגבוה ביותר ששילמה חברה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל בשלוש השנים האחרונות - כ-450 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח.

בשבוע האחרון פיזרה החברה, שבבעלות האחים אבי, גיא ורועי גינדי וליטל גינדי מטלון ערפל סביב כוונותיה להתמודד במכרז, וציינה שהחלטה סופית עדיין לא התקבלה. ואולם אתמול בשעות הבוקר המאוחרות, לקראת הסגירה של תיבת המכרזים במחוז תל אביב של מינהל מקרקעי ישראל, נראתה במקום נציגה מטעם גינדי החזקות. שאר המתמודדים לא נשארו אדישים משהתברר כמה שעות מאוחר יותר כי החברה אכן הגישה הצעה למכרז וכי מסתמן שהיא הגישה את ההצעה הזוכה. בשוק רואים בהתנהלות של גינדי החזקות ניסיון להטעות את המתחרים. "מדובר בניסיון לסמם את שאר המעורבים", אמר בכיר בענף.

גינדי החזקות נחשבת בשנים האחרונות לשחקן רציני ואגרסיווי בשוק הנדל"ן. "יצא להם שם של חברה שכשהיא רוצה לבצע עסקות היא מבצעת אותן", אמר אתמול מקורב לחברה.

המחיר שאותו מוכנה כפי הנראה החברה לשלם - כ-425 מיליון שקל בתוספת עלויות פיתוח, שגבוה מההערכות מוקדמות בשוק - 350-400 מיליון שקל - וממה, שחברות אחרות היו מוכנות לשלם עולה בקנה אחד עם הטענות האלה על אגרסיביות. החברה גם היתה בין היחידות שהחליטו להמר על כל הקופה ולהתחרות על כל שלושת המגדלים - בעוד אחרות הגישו הצעה למגדל אחד בלבד. מחיר המינימום שדרש המנהל עבור שלושת המגרשים הוא 213 מיליון שקל, בתוספת הוצאות פיתוח בסכום של כ-20.8 מיליון שקל.

לפני כחודשיים זכתה החברה - עם האחים יגאל ומשה - במכרז לבניית מגדל משרדים, גם הוא באותו מתחם, ב-170 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. זאת לאחר שהציעה 155.5 מיליון שקל - 25 מיליון שקל יותר מההצעה השנייה בגובהה (תוספת של כ-20%).

את מה שאירע ב-24 השעות האחרונות הסבירו בגינדי החזקות בזו הלשון: "גינדי החזקות מתנצלת מאוד על עוגמת הנפש שנגרמה בתום לב בשל החלטתנו לגשת למכרז הקריה על אף שביום חמישי התקבלה החלטה סופית של הנהלת החברה שלא להשתתף במכרז. אמש (מוצאי שבת) בשעת לילה מאוחרת החלטנו להגיש הצעה למכרז ולא הספקנו לעדכן את משרד יחסי הציבור על החלטתנו, בשל הלחץ של הרגע האחרון".

המכרז למגדלי דרום הקריה כולל שלושה מגרשים בסמוך למגדל המיליניום בתל אביב. על כל אחד מהם זכויות לבנייה של מגדל בן 108 יחידות דיור ובסך הכל 324 יחידות דיור. בשלושת המגדלים ייבנו גם שטחי משרדים בהיקף כולל של כ-10,000 מ"ר ושטחי מסחר שישתרעו על פני 2,800 מ"ר.

למכרז ניגשו קבוצות רכישה רבות, והן היו מועמדות רציניות לזכייה באחד המגרשים. מכיוון שלקבוצות יש גמישות רבה במחיר שהן יכולות להציע הן נתפשו כגורם מאיים על היזמים, שחששו מהשתוללות מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully