וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר: "הפקעת הקרקע תזיק לבריאותי"

הילה רז

23.4.2009 / 21:03

עופר מבקש מעיריית הרצליה שלא להפקיע מאחוזתו כ-620 מ"ר מאחר ו"עבודות התשתית יזיקו לבריאותו"

בתשובה שהגיש היום איש העסקים יולי עופר לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא מבקש מעיריית הרצליה שלא להפקיע מאחוזתו כ-620 מ"ר מאחר ועבודות התשתית המיועדות להתבצע בשטח זה יזיקו לבריאותו הרופפת.

עופר מתגורר בהרצליה פיתוח באחוזה המשתרעת על פני למעלה מ-8 דונמים. בשוליו של השטח מבצעת עיריית הרצליה פרויקט לפיתוח פרויקט המסילה שיזמה.

עיריית הרצליה, המיוצגת על ידי עו"ד אסף הראל ממשרד הררי טויסטר, הגישה בינואר השנה בקשה לבית המשפט להפקיע את הקרקע באופן דחוף לצורך המשך העברת תשתיות וסלילת דרך. הפרויקט נועד להסדיר תשתיות תת קרקעיות של ביוב, ניקוז, מים, חשמל, תאורה ותקשורת, סלילת כבישים ופיתוח המתחם כולו. העיירה מציינת כי בשל סירובו של עופר נאלץ הקבלן המבצע להפסיק את עבודתו לפי התוכנית, ולדלג מעל השטח התפוס על ידי עופר, דבר שעלול לגרום לנזקים כלכליים כבדים ולפגוע באפשרות השלמת הפרויקט במועד.

לטענת העירייה, כל רצונו של עופר הוא לדחות את תפיסת החזקה עד אין קץ ולכן לא נותר לה אלא לפנות לבית המשפט. העירייה מציינת עוד כי טענותיו של עופר בנוגע לחוקיות ההפקעה נבדקו על ידה, ונדחו.

עופר: "העבודות יחריפו את מצב בריאותי השברירי"

בתשובה שהגיש עופר הוא מציין שניסה להידבר עם גורמים בעירייה כדי למנוע את ההפקעה, בשל חששו מפני נזק בריאותי שעלול להיגרם לו, כתוצאה מביצוע העבודות. לפי התביעה הוא הבהיר לעירייה כי "מצבו הבריאותי בכי רע, וקיים חשש ממשי כי העבודות שיבוצעו בחצריו, מתחת לחלון ביתו, יחריפו את מצב בריאותו השברירי". לכן, מסביר עופר הוא ביקש למצוא דרך שתאפשר לעירייה להמשיך את הפרויקט בשטחים אחרים ולדחות את תפיסת יתרת השטח שלו, בתקופת ביניים, כדי להקטין את הנזק שעשוי להיגרם לו.

לגרסתו של עופר, התנגדותו נעוצה בכך שהעירייה מנסה לתפוס חזקה בשטח שמעולם לא פירסמה הודעת הפקעה ברשומות כנדרש לפי דין, וכי השטח שהעירייה מבקשת להפקיע אינו כלול בתוכנית המקורית שהציגה. כן נטען כי העירייה לא נקטה במידתיות ולא הפעילה שיקול דעת בחופשה אחר אמצעי שפגיעתו פחותה ביותר.

עו"ד אילנה בראף שניר, המייצגת את עיריית הרצליה מסרה כי העירייה ניסתה להגיע לפתרון מוסכם עם עופר, ועשתה כמיטב יכולתה למצוא פתרונות חלופיים לאחר שעופר אמר שהוא על ערש דווי. לדברי בראף שניר ראש העירייה יעל גרמן אף ביקרה במקום בניסיון לפתור את המחלוקות, ואולם לא נמצאה אפשרות אחרת פרט להפקעה לצורך הנחת תשתיות. בראף שניר הסבירה כי המאמצים לא נעשו בשל זהותו של עופר, אלא מתוך הבנה למצוקתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully