וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א החלה לקנוס ולהגיש תביעות נגד בעלי לופטים

גיא ליברמן

13.1.2009 / 8:45

לטענת בעלי הלופטים, העירייה שינתה במפתיע את מדיניותה, לאחר שנים בהן עודדה הסבת מבני מלאכה ותעשייה למגורים בשכונות דרומיות

מאות בעלי לופטים בתל אביב החלו באחרונה להתאגד ולהתארגן במאבק מול עיריית תל אביב; זאת בתגובה לפעילות העירייה, שהחלה בחודשים האחרונים לקנוס אותם ואף לזמן אותם למשפטים פליליים, בטענה כי הקימו את דירותיהם באזורים שמיועדים לתעשייה ומלאכה ולא למגורים.

השימוש בלופטים, חללי תעשייה גבוהים שהוסבו למגורים, החל להתפשט בתל אביב לפני כעשור, ותפס תאוצה בחמש השנים האחרונות. לפי הערכות של אנשי נדל"ן, קיימים כיום תל אביב כ-1,500 לופטים, מרביתם בשכונת מונטיפיורי ובשכונות דרומיות כמו פלורנטין.

במרבית המקרים הוקמו הלופטים באזורים המוגדרים למלאכה ותעשייה, במבנים שבמקרים רבים היו נטושים חלקית. לטענת בעלי הלופטים, לא רק שהעירייה העלימה עין מנוכחותם - אלא אף נתנה להם במשך שנים רבות את ההרגשה שנוכחותם רצויה, משום שהם איכלסו את המבנים והחיו את האזורים, שלרוב סובלים מהזנחה ומנטישה.

בעירייה החלו לעבוד לפני כמה שנים על תוכנית לשכונת מונטיפיורי שתאפשר שימושים מעורבים, כולל למגורים. תוכנית זו נמצאת כיום בשלבים מתקדמים, אך אין לה עדיין כל מעמד סטטוטורי.

קנס של 1.1 מיליון שקל

אלא שלפני כמה חודשים החלו פקחי העירייה לחלק קנסות ואף זימונים לבתי משפט לבעלי הלופטים, בטענה כי מגוריהם במקום מנוגדים לחוק. "פתאום השתנתה המדיניות בעירייה", אומר שוני ריבנאי, מבעלי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, בעליו של לופט בשכונת מונטיפיורי מאז 2004.

"היו אצלי בלופט פקידים מהעירייה והתרשמו מהמקום, ואפילו שינו לי את סיווג הנכס למגורים", הוא מספר. "לבוא יום אחד ולהוציא קנסות וכתבי אישום נגד אנשים, ולטעת באנשים פאניקה ופחד, זו חוצפה. אני לא משפטן, אבל יש פה הטעיה", הוא טוען.

גם ל', אדריכל המתגורר בשכונה, טוען דברים דומים: "לפני כמה שנים חזרתי מארה"ב וביקשתי למצוא מקום עם דינמיקה מיוחדת, אחרי שנחשפתי שם ללופטים. כך הגעתי לשכונת מונטיפיורי. לשמחתי מינהלת הרובע של העירייה עזרה לנו ופנתה אלינו בעצות לקידום האזור והשכונה, ואף ישבנו אתם בנוגע לכתיבת תוכנית האב לשכונה, כך שמאוד לא ברור לנו מדוע מתנכלים לנו עכשיו. אני מכיר אמן צעיר, בעלים של לופט קטן, שכבר עכשיו מתמודד בבית משפט עם כפל קנס שמגיע ל-1.1 מיליון שקל", הוא מספר.

"לפחות שיקבעו תאריך שממנו והלאה לא ניתן להתגורר בלופטים בשכונה, אבל ככה פתאום? יש 150 בעלי לופטים במונטיפיורי וכולם מרגישים מאוד רע".

לדבריו של עו"ד שאול ברגרזון המייצג את בעלי הלופטים, בנוסף למשרד לובינג שאלה שכרו, "העירייה מודה שהיא עודדה אכלוס של האנשים האלה באותם המקומות. לכן אנחנו מרגישים שיש קרקע רחבה לטענות של בעלי הלופטים מול העירייה, שלפתע שינתה את הגישה כלפיהם".

תגובתה של עיריית תל אביב לא התקבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • לופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully