וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בדמי השכירות ובמחירי דירות גדולות בדצמבר

אריק מירובסקי

1.1.2009 / 8:35

דמי השכירות בתל אביב ירדו ב-5%, בעוד בערים סמוכות נרשמו ירידות של עד 9%. ירידות מחירים של עד 13% בדירות 5 חדרים ברוב הערים

האם אנו ניצבים לפני מגלשת הנדל"ן הגדולה של 2009? מדד TheMarker ו-yad2 לדצמבר מראה בראשונה על ירידה בקטגוריה של דירות למכירה. מדובר בדירות חמישה חדרים, שהן היקרות ביותר מבין הדירות שמשתתפות בסקר, ולכן הראשונות להיפגע מהמשבר. עוד ממצא בולט: מנתניה ועד אשדוד נרשמו ירידות בדמי השכירות ברוב הקטגוריות.

ירידת מחירי דירות חמישה חדרים היא מגמה מובהקת: ב-17 מתוך 31 הערים שמשתתפות במדד, החליטו בעלי הדירות להוריד את המחירים הממוצעים של דירותיהם ברמות שמתחילות בחלקי אחוז ומגיעות ל-13% בטבריה.

לעומת זאת, המגמה שהסקר מצא בשני קטגוריות אחרות - שלושה וארבעה חדרים - אינה אחידה.

כשמדובר בשוק הדירות להשכרה המגמה ברורה, ומהווה המשך ישיר של נובמבר. דמי השכירות באזור תל אביב נתונים בירידה.
דמי השכירות הנדרשים בעבור דירות שלושה וחמישה חדרים ירדו בחודש האחרון בכ-5%, ושכר דירה בעבור דירות ארבעה חדרים דווקא רשם עלייה של 3%. אבל ברוב היישובים הסמוכים לתל אביב נרשמו ירידות בדמי השכירות ברוב הקטגוריות.

ההערכה היא שבחודשים הקרובים גם הדירות הקטנות יותר למכירה יצטרפו לירידות המחירים. דווקא מבחינה זו בולט השינוי ההתנהגותי בפריפריה הצפונית - בזמן שבחיפה ובקריות יש מגמה מעורבת, בצפון נרשמו לרוב עליות מחירים. אנשי נדל"ן מקומיים מסבירים שיישובים אלה לא נהנו מהצמיחה הגדולה של השנים האחרונות, ולפיכך יחושו במשבר בשלב מאוחר יותר. עם זאת, גם ביישובים האלה נרשמו ירידות בדמי השכירות, בעיקר בדירות הקטנות.

ביקוש גבוה לרמת גן וגבעתיים

אילו דירות חיפשו הגולשים בדצמבר? לפי הממצאים, הם לא חיפשו דירות גדולות. במקום הראשון בחיפושי הגולשים נמצאות דירות שלושה חדרים בבת ים ובחולון, במקום השני דירות שלושה חדרים בחיפה וחוף הכרמל, במקום השלישי דירות ארבעה חדרים בחיפה וחוף הכרמל ובמקום הרביעי דירות ארבעה חדרים בראשון לציון. תל אביב וירושלים אינן מופיעות בעשירייה המבוקשת.

במלים אחרות, הגולשים מתעניינים בעיקר בדירות בינוניות למכירה במקומות שבהם המחירים נמוכים יחסית באזור המרכז ובאזור חיפה.

כשמדובר בדירות להשכרה, הדברים נראים אחרת. לרמת גן ולגבעתיים יש ביקוש רב ברשת: במקום הראשון מחפשים הגולשים דירות שלושה חדרים ברמת גן ובגבעתיים, במקום השני דירות שלושה חדרים בחיפה ובחוף הכרמל, במקום השלישי דירות 2.5 חדרים ברמת גן ובגבעתיים ובמקום הרביעי דירות שני חדרים ברמת גן ובגבעתיים.

מבחינה זו השוכרים פחות בררנים מהקונים. הם מחפשים דירה קטנה באזור הצמוד לתל אביב, כמו רמת גן, גבעתיים וחולון, וכמו כן, חיפה, שלאורך כל המדדים היתה פופולרית בקרב שוכרים. תל אביב מופיעה רק במקומות השישי והשביעי במדרג הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully