וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מעריב מוצע למכירה ב-45 מיליון ש'

רז סמולסקי

7.10.2008 / 7:11

"מעריב" זקוק לעסקת הנדל"ן כדי להזרים הון להחזר חובות ולפירעון אג"ח בהיקף של עשרות מיליוני ש'. מהווה חלופה למכירת העיתון

לנוכח הקשיים בעיתון "מעריב", נאלץ המו"ל עופר נמרודי לגייס כסף באמצעות מכירת בית מעריב תמורת 40-45 מיליון שקל. ל-TheMarker נודע כי החברה קיימה כמה פגישות עם מתווכים וחברות נדל"ן כדי לבדוק אפשרויות למכירת הנכס.

ל"מעריב" חוב פיננסי של 180 מיליון שקל נטו והתחייבות לפרוע אג"ח בסכום של כ-30 מיליון שקל במארס 2009. במחצית הראשונה של 2008 הפסיד "מעריב" כ-48 מיליון שקל, לאחר שבשנה הקודמת הפסיד העיתון כ-80 מיליון שקל.

בית מעריב משמש כיום בטוחה לבנקים ומקור להזרמת הון ל"מעריב" להחזר חובותיו. עם זאת, אין מדובר בבניין משרדים חדש ואטרקטיבי, והבנקים שלא היו בטוחים בסיכויו להימכר, קיבלו הבטחה מהחברה האם של "מעריב", הכשרת היישוב, לרכוש אותו.

לפני כחודשיים נתנה הכשרת הישוב אופציה ל"מעריב" למכור לה את הבניין במחיר שייקבע על ידי שמאי מוסכם. "מעריב" מצדו לא התחייב למכור את הבניין להכשרת הישוב, ועתה הוא מוצע למכירה לכל המרבה למחיר, אך עדיין לא ברור באיזה אופן יימכר ובאיזה סוג עסקה מדובר. בשוק מעריכים כי "מעריב" זקוק להון בהיקף של 50 מיליון שקל כדי להמשיך לפעול בשנה הקרובה, וכי נמרודי התחייב בפני עורכי העיתון להזרים את הסכום כדי לכסות על הפסדי החברה.

נראה כי התוכנית למכור את הבניין היא חלופה למכירת העיתון. כמה איילי הון התעניינו ברכישת העיתון, ובהם איל ההימורים והבעלים של עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, אך לנוכח המכה הקשה שספג במשבר הכלכלי, לא ברור אם הוא עדיין מעוניין ברכישתו.

המיליארדר לן בלווטניק הודיע באחרונה כי הוא מפסיק את המשא ומתן שניהל באחרונה לרכישת העיתון. לדבריו, גם אם המגעים יתחדשו, יהיה זה "בתנאים שונים לחלוטין מאלה שדובר בהם עד כה".

כמו בשתי מערכות העיתונים הגדולות הנוספות בישראל, גם הרחוב שבו שוכן בית מעריב נקרא על שם מייסד העיתון, עזריאל קרליבך. אם יימכר הבניין, תעבור מערכת העיתון ממיקומה ההיסטורי. אפשרות אחרת היא שמנהלי העיתון יציעו עסקת sale and lease back, שבה ימכרו את הבניין וישכרו אותו מידי הבעלים החדשים. ואולם לפי מקורות בשוק, "מעריב" אינו שוכר מועדף, לנוכח תוצאותיו הפיננסיות העגומות.

מדובר בבניין משרדים ישן, בן חמש קומות, שבו שטחי משרדים בהיקף של כ-6,000 מ"ר. הבניין אינו אטרקטיווי למשקיעים, אך יש בו פוטנציאל השבחה באמצעות הרחבת זכויות הבנייה. יתרונו הנוסף של הבניין הוא מיקומו במרכז תל אביב, סמוך למתחם השוק הסיטוני. בתקופות טובות יותר יכול היה הבניין למקסם את פוטנציאל המחיר שלו, אבל במצב הנוכחי של שוק הנדל"ן, חוסר הוודאות לגבי מחירי המשרדים והקשחת תנאי המימון על ידי הבנקים יקשו על סגירת העסקה במחיר מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully