וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיפוץ נכשל, הדיירים תובעים את עזרה וביצרון

הילה רז

31.8.2008 / 17:34

דיירים מבניין בצפון תל-אביב תובעים 10 מיליון שקל מחברת השיכון של העירייה בטענה כי לאחר ששיפצה את המבנה, הוא הוכרז כמסוכן

דיירי בניין ברח' אוסישקין בצפון הישן של תל-אביב הגישו היום תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד חברת עזרה וביצרון, השייכת לעיריית תל אביב ונגד ארבעה מהנדסים שנשכרו כדי להציל את הבניין מבעיות שקיעה וסדקים שאיימו על יציבותו.

לטענת 22 הדיירים, החל ב-98' הם הבחינו בסדקים ושקיעה של חלקים בבניין. בשנה זו שלחה העירייה הודעה כי המבנה הוכרז כמסוכן, ונזקקים בו חיזוקים ותיקונים בטיחותיים. הדיירים מציינים כי בעקבות ההודעה פנו לעזרה וביצרון, שהפנתה אותם למהנדסים ובעלי מקצוע וריכזה את הטיפול בתהליך התכנון וביצוע העבודות בפועל.

מהנדס מטעם עזרה וביצרון הכין תוכנית למניעת שקיעות נוספות וב-2000 הוציאה החברה מכרז לקבלן לביצוע עבודות קונסטרוקציה. בעקבות העבודות שבוצעו הסירה העירייה את הבניין מרשימת המבנים המסוכנים, אך שנה לאחר מכן הבחינו הדיירים כי בבניין החלו להופיע סדקים חדשים המלמדים כי השיקום והחיזוק נכשלו.

הדיירים מציינים כי ב-2002 לאחר שקיעה נוספת של הבניין הוא הוכרז פעם נוספת כמבנה מסוכן. לאחר משא ומתן ממושך עם עזרה וביצרון הוצא מכרז לביצוע שיפוץ בהיקף של כ-900 אלף שקל. למרות ההסכמות על ביצוע השיפוץ שלחה עזרה וביצרון מכתב לעיריית תל אביב, ובו דרישה לפנות את הבניין לאלתר מדייריו. בעקבות המכתב הוציאה העירייה צו המורה לדיירים להתפנות מיידית מהבניין ולנעול את הכניסה אליו. בנובמבר 2002 נאטם הבניין על ידי העירייה. הדיירים טוענים כי עזרה וביצרון אחראית לכישלון השיפוץ הראשון, ולכך שהשיפוץ השני לא יצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully