וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן יגורו רק אנשי היי טק

גיא ליברמן

12.5.2008 / 13:18

קבוצת יזמים מתכננת להקים 9 מגדלי מגורים יוקרתיים במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב. "הפרויקט מבטא צורך של אנשים לגור עם אנשים דומים להם"

לאחר שהביא לעולם את "פרויקט המגורים לאנשי היי-טק", במתחם אמפא במזרח תל אביב, יוזם דרור הלוי הקמת קבוצת רכישה שתכלול אנשי היי-טק ושוק הון, שתסתער על מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב. בעלת המתחם, תנובה, עומדת להוציאו למכירה במכרז במהלך השבוע. מדובר בצעד יומרני הרבה יותר מהפרויקט הקודם אותו יזם הלוי לאנשי ההיי-טק, בדיוק לפני שנה, שבמסגרתו רכשה הקבוצה קרקע במתחם תנובה, סמוך לשכונת ביצרון בכ-50 מיליון דולר. אלפי אנשי היי-טק פנו להלוי בבקשה להצטרף לקבוצה. זאת, עקב המחירים האטרקטיוויים שבהם יכלו לרכוש דירות. כיום הפרויקט נמצא כבר בשלבי הקמה.

מתחם השוק הסיטונאי הוא פרויקט הגדול פי שישה מהפרויקט הקודם, אולם שיטת גיוס חברי הקבוצה תהיה דומה. למעשה, השוני יהיה אחד: לאנשי ההיי-טק יצורפו גם אנשי שוק הון. הלוי טוען, כי רשימת החברים בקבוצת הרכישה תכלול לפחות 75% משני המגזרים הללו. לצורך כך, היזם צירף לו שותף - רביב צולר, יו"ר כלל פיננסים חיתום ולשעבר מנכ"ל ונשיא נס טכנולוגיות. הפרויקט יכונה "העיר החדשה". במידה שקבוצת הרכישה אכן תזכה בפרויקט, בכוונת היזמים לבנות 1,800 דירות בשטח של 60 דונם בין הרחובות החשמונאים, דרך פ"ת וקרליבך. מדובר בקומפלקס של 9 מגדלי מגורים יוקרתיים כאשר ארבעה מתוכם יהיו בגובה 40 קומות והשאר בגובה 12 קומות, כולם סביב פארק מרכזי.

הלוי וצולר מתכננים מגוון רחב של דירות בגדלים שונים ובהן דירות סטודיו, דירות גן ופנטהאוזים. שטח הדירות ינוע החל מ-71 מ"ר לדירת 2 חדרים, דרך כ-150 מ"ר לדירת 4 חדרים ועד לדירות של 425 מ"ר ופנטהאוזים של כ-700 מ"ר. אחד היתרונות של קבוצת רכישה מסוג זה הוא מחירים נמוכים משמעותית ממחירי השוק. לפי הערכות של גורמי נדל"ן, דירות 2 חדרים יתומחרו סביב 800 אלף שקל, ודירות בקומות בינוניות ומעלה יתומחרו סביב מחירים של 16 אלף שקל למ"ר, למעט הדירות הגבוהות ביותר. עוד מתכננים השניים הקמת פארק בלב הפרויקט, וכן מוזיאון מדע ומרכז תרבות, מתקני ספורט ובילוי ואף גן ילדים. מתחת לפרויקט יוקם חניון ענק הכולל אלפי מקומות חניה. בקבוצה מעריכים כי היקף ההכנסות ממכירת הדירות בלבד יעלה על מיליארד דולר. לפרויקט תוכנית מאושרת והקבוצה כבר ביצעה את תכנונו האדריכלי.

בקבוצת הרכישה טוענים כי "מודל קבוצת הרוכשים מאפשר חיסכון גדול מאוד בעלויות. חלקו העיקרי של החיסכון מועבר כהטבה לרוכשים וחלקו כתמורה נוספת לבעל הקרקע לצורך הבטחת העסקה". עוד מעריכים בקבוצה כי בדומה לפרויקטים קודמים שהקימה בכפר אורנים והפרויקט הראשון לאנשי היי-טק בתל אביב, היתרונות של קבוצה איכותית, שכונה סגורה ומחיר נמוך יאפשרו את השלמת ההרשמה ורכישת המתחם בתוך זמן קצר.

ומה עם הטענות המוכרות, שמדובר בפרויקט אליטיסטי ולא שוויוני? הלוי טוען כי "הפרויקט מבטא צורך של אנשים לגור עם אוכלוסיה שדומה לה. גם חרדים עושים את זה, וזה לא נראה אליטיסטי. יש מקומות אחרים שזה קורה בטבעיות כמו למשל שוהם שאנשיה אינם 'מתערבבים' עם אנשי רמלה. בסך הכל, אנחנו נמצאים בלב תל אביב, אז כמה זה כבר יהיה שונה מהאזורים שמסביב? זו קבוצת רכישה שיש לה ועדת קבלה. אין ספק שיהיו אנשים שלא יהיה להם נוח עם הסיפור הזה, אבל זה מאוד מקובל במקומות אחרים. גם במנהטן יש ועדות קבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully