וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוכרים הפסיקו להתנפל על הדירות בתל אביב

גיא ליברמן

2.1.2008 / 9:23

המחירים הגבוהים והקפצת דמי השכירות על ידי המשכירים, מונעים מהשוכרים להתנפל על היצע ההדירות בתל אביב

מיכל, בעלת דירת 3.5 חדרים להשכרה ברחוב דפנה בתל אביב, נתקלה בבעיה בלתי צפויה. הדירה מתפרסמת באחד מלוחות האינטרנט בשבוע וחצי האחרון, ועליה תג מחיר של 1,350 דולר בחודש, ואולם להפתעתה של מיכל, אין מי שיהיה מוכן לשלם את המחיר: "זו דירה שאף פעם לא היתה בעיה להשכיר אותה, ומאוד מפתיע אותי שיש מעט אנשים שמתעניינים בה כי היא הדירה הזולה ביותר באתר בטווח החדרים הזה". מיכל אינה בעלת הבית היחידה שנתקלת בבעיה הזו.

אחרי יותר משנתיים שבהן הורגלו בעלי הבתים להתנפלות של שוכרים, שהיו מוכנים לשלם כל מחיר שנקבו, נראה ששוק השכירות התל אביבי הגיע לרף המחירים העליון שמעליו השוכרים כבר אינם מוכנים לשלם.

מיכל המופתעת מספרת כי שכר הדירה שגבתה מהשוכרים בשנתיים האחרונות הגיע ל-1,000 דולר, לפי שער של 4.6 שקלים לדולר. "בדולרים הפער בין הדרישה עכשיו לדרישה הקודמת נשמע ממש משמעותי, אך בשקלים זה יוצא בערך 600 שקל", היא מספרת. אבל כנראה שמדובר בסכום שעולה על יכולותיהם של השוכרים.

עניין של מאות שקלים

גם אפרת, ששכרה עד לפני שבועיים דירת 3 חדרים ברחוב בזל, טוענת כי חל שינוי בשוק השכירות. "בעלת הבית שלנו הודיעה עכשיו, לקראת סיום החוזה, כי היא מבקשת להעלות את שכר הדירה מ-4,000 ל-4,800 שקל, ולא הסכמנו לשלם את המחיר. מכיוון שיצאנו לפני תום החוזה, פירסמנו מודעה בלוח אינטרנט כדי למצוא בעבורה שוכרים אחרים. בשבועיים שניסינו למצוא שוכר ב-4,800 שקל, לא מצאנו אף אחד שיהיה מוכן לשלם, על אף שהגיעו יותר מעשרה אנשים לראות את הדירה ועוד רבים התקשרו. רובם אמרו שהם לא מוכנים לשלם מחיר כל כך גבוה וויתרו.

"גם בדירות שאנחנו חיפשנו היה משהו מעט מוזר, משום שרבות מהן עמדו ריקות. אני רגילה תמיד להחליף מישהו, ולא להיכנס לדירה ריקה. גם זה אומר משהו לדעתי", הוסיפה.

דוגמאות נוספות לבעלי בתים שמתקשים להבין שכללי המשחק התשנו: עדה, שלא מצליחה לקבל 5,400 שקל (כ-1,400 דולר) בעבור דירת ארבעת החדרים שלה בבבלי, והדס, שדורשת מחיר דומה עבור דירת 3 חדרים ברחוב הורקנוס.

המתווך חיים קאופמן מקאופמן נכסים, מאשר כי חל שינוי בשוק. "בחודשיים האחרונים המחירים התייצבו. שוכרים כבר לא מוכנים לשלם כל מחיר, במיוחד אם הם מרגישים ש'הקפיצו' להם את המחיר. הדירה נשארת ריקה, וזה בניגוד למגמה בשנה-שנתיים האחרונות, שכל דירה היתה נחטפת בשל הביקוש הגדול. בתקופה האחרונה ראיתי גם דירות שבעליהן מבקשים 100 דולר יותר מהמחיר הסביר לדירה, והדירה נתקעת".

הדירות נתקעו

מה מחיר הגג? לפי קאופמן, מחיר שכירת דירת 2 חדרים ברחוב טוב במרכז או בצפון תל אביב הוא 2,900-3,100 שקל (700-800 דולר), ומי שמבקש יותר מזה, ייתקל בבעיות.

המתווך פיני שפיר מר.פ נכסים מסכים עם קאופמן, אך טוען כי עדיין לא מדובר בתופעה גורפת: "אני מעריך כי 25% מהשוכרים לא מוכנים להיכנס לדירות בכל מחיר. זה אולי נשמע מעט, אבל אם היית שואל אותי אותה השאלה לפני חצי שנה, שיעור המחפשים שהיו מהססים היה אפסי. אם עד לפני כמה חודשים בעל בית היה קובע מועד אחד שבו שוכרים פוטנציאלים יכולים לבוא ולראות את הדירה ובסוף הערב היה מקבל 100 דולר יותר מהמחיר שביקש, כיום כבר אין רבים כאלה. נכון לעכשיו, קצת קשה למצוא הסבר למגמה הזאת, מכיוון שרמות הביקוש בעיר לא השתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully