וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף על ים כנרת

12.7.2007 / 14:23

יזם הנדל"ן מוטי זיסר זכה במכרז להקמת מלון על חוף הכנרת. בתכנון: ייבוש 17 דונם של מי שתיה, וקטיעת הרצף של רצועת החוף

מי יגן על מי הכנרת? יזם הנדל"ן מוטי זיסר זכה לאחרונה במכרז של מנהל מקרקעי ישראל לבניית מלון בחוף הצפוני של טבריה. המכרז כולל 46 דונם - מתוכם 29 דונם של חוף, ועוד 17 דונם בתוך המים - שצפויים לעבור ייבוש. בחברה להגנת הטבע אומרים כי המלון המתוכנן יגרום נזק כבד לרצועת החוף של הכנרת, וחמור מכך - יפגע במקור המים העיקרי של מדינת ישראל.

המכרז בו זכה זיסר, מחייב אותו להשאיר רצועת חוף של 50 מטרים בין המלון המתוכנן לבין הכנרת. אלא שהמלון המתוכנן ייבנה בצמוד לקו החוף. לכן, על מנת ליצור 50 מטרים בין המלון לבין המים, רשאי זיסר לייבש 17 דונם של מי שתיה מהכנרת.

60 מיליון ליטר מי שתייה

ראשיתה של הפרשה, שפורסמה לראשונה ב"מעריב", בשנת 1991 - אז גובשו לראשונה תכניות לבניית בתי מלון ומרינה לחופי הכינרת. יוחנן דרום מהחברה להגנת הטבע אמר הבוקר בשיחה עם וואלה!, כי "באותה תקופה המודעות הסביבתית היתה נמוכה יותר. במשרד הפנים ומנהל מקרקעי ישראל לא ראו את הפגמים שבתכנית הבניה הזו".

ובהחלט לא חסרים פגמים. המלון המתוכנן יהיה מבנה רחב וגבוה, שיקטע את רצועת החוף וגם יחסום את הגישה החופשית מכיוון השכונות הצפוניות של טבריה. הנזק שייגרם לחוף עצמו, מתגמד אל מול העובדה ש-60 מיליון ליטר של מי שתיה מהכינרת צפויים לעבור ייבוש.

"הייבוש יכניס לקרקעית הכינרת כמויות גדולות של עופרת וחרסית, מה שיפגע קשות במערכת האקולוגית המיוחדת שקיימת שם. המערכת האקולוגית הזו שומרת על איכות המים שכולנו שותים", מסביר יוחנן דרום.

"מכרז ציני"

דרום מכנה את המכרז בו זכה זיסר "מכרז ציני". לדבריו, "מנסים להצדיק את ייבוש המים בטענה שצריך להשאיר קטע חוף פתוח לציבור. אם רוצים שהחוף יהיה פתוח לציבור, צריכים היו למנוע מלכתחילה בניית בתי מלון פרטיים בחופים". הוא אינו אופטימי בנוגע לסיכויים לעצור את בניית המלון: "כל ההתנגדויות שהצגנו למשרד הפנים ולמנהל מקרקעי ישראל לא שכנעו אותם. למעשה, האדם היחיד שיכול כרגע לעצור את התכנית הוא מוטי זיסר עצמו".

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה כי המשרד משווק קרקעות לבנייה על פי תכניות שמגבש משרד הפנים. בנוגע לטענת החברה להגנת הטבע, כי המכרז יוביל לייבוש 17 דונם של מים מהכינרת, אמרה דוברת המנהל: "הטענות שלהם לא מעניינות אותי". ממשרד הפנים לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

את תגובתו של מוטי זיסר לא ניתן היה להשיג מכיוון שהוא שוהה בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully