וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם המכרז הראשון בשיטת תכנן ובנה בחריש

13.12.2017 / 15:02

במכרז זכתה חברת שפיר, שהייתה היחידה שהשתתפה במכרז - והגישה מחיר נמוך ב-150 שקל למ"ר מחיר המקסימום שהגדיר משרד השיכון. במסגרתו היא תבנה 1,196 יחידות דיור חדשות בשכונת אור המזרח, לצד מוסדות חינוך, מבני ציבור ושטחי מסחר

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית, הילה ציאון, בדיווח מחריש למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

הושלם המכרז הראשון בשיטת תכנן ובנה בעיר חריש: חברת שפיר, שהייתה היחידה שהגישה הצעה, זכתה במכרז של משרד הבינוי והשיכון, לאחר שהציעה סכום בגובה של 6,355 שקל למ"ר לא כולל מע"מ. במשרד מציינים כי המחיר מהווה הפחתה של כ-150 שקל למ"ר ממחיר המקסימום שהוגדר במכרז. "הפחתה זו עתידה להיות מתורגמת להנחה נוספת של כ-15 אלף שקל לכל דירה", טוענים שם.

מדובר במכרז ראשון מסוגו לרכישת זכויות חכירה לתכנון, פיתוח, בנייה רוויה ומסחר, ולבניית 1,196 יחידות דיור בחריש. שפיר תידרש לתכנן ולבצע את כלל עבודות הפיתוח במתחם, את מוסדות החינוך ומבני הציבור ואת יחידות הדיור והמסחר.

1,196 יחידות דיור יוקמו בשיטה זו בשכונת אור המזרח, בהיקף כספי המוערך בלמעלה ממיליארד שקל. החברה תידרש להשלים את מסירת הדירות, התשתיות ומבני הציבור והחינוך הכלולים במכרז בתוך 40 חודשים. מדובר בפיילוט ראשון לקראת מתחמים נוספים שייבנו בשיטה זו.

כמו כן, במסגרת הקמת השכונה תחויב שפיר בהקמת שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מתנ"ס, אולם ספורט, מגרשי ספורט ו-3 כיתות מעון יום. בנוסף, תחויב החברה בהקמת תשתיות על פי מפרט איכותי שגובש יחד עם הרשות המקומית. כחלק מזכייתה במכרז, תקבל החברה את סבסוד הפיתוח לו זכאית חריש, הן מכוח החלטת עדיפות לאומית, והן מכוח תוכנית מחיר למשתכן. כמו כן, יועבר תקציב ממשרד החינוך לשם בניית כיתות הלימוד.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי "הכנסת שיטת תכנן בנה היא לא פחות ממהפכה בענף הבנייה הישראלי. אני סמוך ובטוח שהפיילוט בחריש יירשם כהצלחה נוספת, בשורת המהלכים שנקטנו בשנתיים האחרונות - כהכנסת חברות בניה זרות, תיעוש הבנייה, עדכון חוקי מכר דירות והסרת חסמים בירוקרטיים. כל אלה יביאו לקיצור לוחות זמני העבודה וייעול המערכת המסורבלת ומרובת היזמים - זוהי בשורה עבור הציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully