וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "לא אפרק את הממשלה על מס דירה שלישית"

28.11.2017 / 14:55

בכנס לשכת שמאי המקרקעין אמר שר האוצר כי הוא נחוש למצוא דרך להעביר את החוק. על מיזוג בנק מזרחי ואגוד: "הבעיה הכי גדולה בחוסר התחרות בשוק הבנקאות זה המיזוגים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על החלטת בג"ץ להחזיר את חוק מס דירה שלישית לכנסת)

"כרגע חוק מס דירה שלישית לא חזר לוועדת הכספים כי יש בעיות קואליציוניות, החרדים מתנגדים, מפלגת העבודה מתנגדת, הסוציאליסטים הגדולים, אבל אני מאמין בחוק הזה פשוט צריך למצוא את הדרך איך להעביר את החוק הזה", כך אמר שר האוצר, משה כחלון, בכנס לשכת שמאי המקרקעין המתקיים באילת. "האם אני אפרק את הממשלה על חוק דירה שלישית? התשובה היא לא".

כחלון התייחס למהלכים בשוק הדיור ואמר: "קורים פה דברים ענקיים. אז נכון שכרגע בלמ"ס עוד רואים עליית מחירים אבל זה יגיע, מסתבר שדברים לוקחים זמן. בסוף לתהליך של מחיר למשתכן תהיה השפעה דרמטית על השוק, כרגע זה משפיע על חלק מהאזורים, ואין לי ספק שבאזורים שבהם יש מאסות קריטיות של מחיר למשתכן – זה ישפיע. אני חושב שזה פרויקט אדיר, שלא היה בסדר גודל כזה".

כחלון הוסיף כי "האמון של הציבור בתוכנית הזו הוא יוצא דופן בעוצמה שלו. יש לנו 90 או 100 אלף איש שמחכים בתור כי הם רואים את עשרות האלפים שזכו, ורואים כבר 17 אלף דירות בתהליכי בנייה. אנשים רואים את המנופים. מה מרימים עם המנופים? גלידות?

"האנשים האלה, בכך שהם מחכים הם עושים נכון, כי כולם יקבלו דירות. צריך להבין שיש כמה דברים בתוכנית מחיר למשתכן שמשנים את האינטרסים בשוק. אם בעבר לקבלנים היה אינטרס למשוך את הבנייה, אז היום יש להם אינטרס לסיים את הבנייה. אני גם רוצה להגיד משהו: משבר של שנה לוקח 12 שנה לפתור – וזה בהנחה שיפתרו אותו טוב ויסודי, זו הכוונה. אז משבר של 12 שנה – לוקח יותר זמן. אז לא ביקשתי 144 שנה כדי לפתור את המשבר הזה, אבל בהחלט צריך קצת סבלנות".

עוד באותו נושא

כחלון: "מס דירה שלישית יעבור באותה מתכונת"

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון כנס לשכת שמאי המקרקעין אילת. איתמר סיידא,
שר האוצר משה כחלון/איתמר סיידא

"התחלנו להפחית מסים ב-2015"

"בתקציב של שנה הבאה אנחנו רוצים להקל על חיי האנשים שרובץ עליהם הרבה מאוד מס והכוונה היא להרחיב את תוכנית 'נטו משפחה'"

שר האוצר התייחס למיזוג בין בנק איגוד לבנק מזרחי ומתח ביקורת על המהלך. "הבעיה הכי גדולה בחוסר התחרות בשוק הבנקאות זה המיזוגים. המיזוגים האלה פוגעים בתחרות. אחרי דיונים שנקיים אמסור את ההמלצות וקרוב לוודאי שאני אגיד שזו תהיה טעות. המשכנתאות של איגוד ומזרחי יחד הם 44% משוק המשכנתאות. מצידנו אנחנו הורדנו את הדרישות כדי לפתוח בנק, הקלנו ברישיון לפתיחת בנק, יש מהלכים שמקלים על מי שרוצה להיכנס לפתוח בנקים והכיוון הוא שיהיו בנקים טכנולוגיים, לא סניפים ופקידים".

כחלון נשאל בנוגע לכוונותיו להפחיד מסים ואמר כי "אין קשר בין עודפי הכנסה להורדת מסים. מ-2015 התחלנו בהפחתת מסים - מס חברות, מע"מ, זה הוכיח את עצמו. עשינו מבצעים של רשות המסים והיקף המסים עולה ולכן הגענו לעודפי הכנסה.

"בתקציב של שנה הבאה אנחנו רוצים להקל על חיי האנשים שרובץ עליהם הרבה מאוד מס והכוונה היא להרחיב את תוכנית 'נטו משפחה'. זו הכוונה. להקל על הזוגות הצעירים, הזוגות עם הילדים הקטנים שיש עליהם נטל גדול. זוהי קבוצה שהוזנחה שנים, מעמד הביניים, תהיה הפחתת מכסים שתתפרסם בשבוע הבא, כך נעזור לעסקים הקטנים שהם בבעיה גדולה מול האונליין. מדובר על סיוע דרמטי, במאות מיליונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully