וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לאפריקה ישראל: ביהמ"ש עצר את ההיתר לפרויקט מחיר למשתכן בהרצליה

16.11.2017 / 20:20

ההחלטה מגיעה בעקבות עתירה ובקשה לצו ביניים שהגישו קבוצת זוכים בפרויקט, הטוענים כי התכנון בו נעשה בסטנדרטים נמוכים וביקשו לשנות את תכנונו. אפריקה ישראל: "מדובר בטענות סרק, שנועדו להקטין את כמות הדירות ובכך לפגוע בלמעלה מ-100 זוכים"

הפגנת זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הרצליה 8.11.2017. אורי אפק,
זוכי הגרלת מחיר למשתכן בהרצליה בהפגנה נגד תוכניות הבנייה/אורי אפק

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, עצר הערב (חמישי) את היתר הבנייה בפרויקט של חברת אפריקה ישראל במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בהרצליה. על פי ההחלטה, שניתנה על ידי השופט שאול שוחט, על הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה להימנע בשלב זה מלהנפיק היתר בנייה לחברה. זאת, בעקבות העתירה והבקשה לצו ביניים שהגישו קבוצת זוכים בפרויקט, הטוענים כי התכנון בו נעשה בסטנדרטים נמוכים, ומבקשים לשנות את תכנונו. בהחלטתו, המהווה החלטת ביניים, הורה השופט לחברת הנדל"ן להימנע בשלב זה משיווק הדירות בפרויקט.

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! נדל"ן, קבוצת זכאי התוכנית שזכו בהגרלה לרכישת דירה במתחם מנהלים בשבועות האחרונים מאבק בעוצמה הולכת וגוברת כנגד התכנון שהציגה חברת אפריקה ישראל - חברת הנדל"ן שזכתה במספר הרב ביותר של יחידות דיור במתחם - בטענה כי מדובר בתכנון לקוי שיוביל להקמתם של "דירות שיכון", כהגדרתם.

בשבוע שעבר התאגדו מספר רב של רוכשים והגישו, באמצעות עו"ד יהודה גזיאל, עתירה מנהלית לבית המשפט כנגד הוועדה המקומית הרצליה, משרד השיכון והבינוי, רשות מקרקעי ישראל ואפריקה ישראל בדרישה לשינוי התוכנית. בעתירתם ציינו כי במסגרת הפרויקט אישרה העירייה מאות דירות בתכנון בסטנדרט נמוך, בהן דירות בעלות כיוון אוויר אחד ודירות כלואות. בנוסף, כמה עשרות מזוכי ההגרלה במתחם הפגינו מול בניין העירייה בהרצליה במחאה כנגד התוכנית.

אפריקה ישראל: "קומץ של דיירים המונעים מאינטרסים זרים"

מחברת אפריקה ישראל נמסר בתגובה: "פרויקט סביוני גליל ים הוא פרויקט דגל של חברת אפריקה ישראל מגורים, והיא גאה בתכנונו האיכותי והמרהיב ללא כל פשרה. הפרויקט כפי שאושר עומד בתנאי המכרז, וקיבל את אישור הוועדה המקומית והחברה המפקחת מטעם משרד הבינוי והשיכון, כתואם באופן מלא את המפרט שנקבע במכרז.

"לצערנו קומץ של דיירים, המונעים מאינטרסים זרים, הגישו עתירה כנגד מימוש הפרויקט. תגובת החברה לעתירה טרם הוגשה, ואולם יצוין כבר עתה כי מדובר בעתירה חסרת שחר ומקוממת, שדינה להידחות על הסף ואף לגופה. עד לדיון בעתירה, אשר נקבע על ידי בית המשפט הנכבד למועד דחוף, עוכב הליך בחירת הדירות, לאכזבתם העצומה של מאות זוכים שייחלו לבחור את דירתם כבר ביום ראשון הקרוב.

"טענות העותרים הן טענות סרק, שנועדו להקטין את כמות הדירות ובכך לפגוע בלמעלה מ-100 זוכים. החברה סמוכה ובטוחה כי טענות העותרים יידחו במלואן, וכי כבר לאחר הדיון ייקבע מועד קרוב להליך בחירת הדירות".

עוד באותו נושא

המחאה מתרחבת: זוכי מחיר למשתכן בגליל ים הפגינו מול בניין העיר

לכתבה המלאה

הערב: 9,000 זוכים בהגרלה הגדולה

בתוך כך, כ-9,000 אלף זכאים קיבלו הערב הודעות זכייה לאחר שהשתתפו בהגרלה הגדולה השנייה של התוכנית. מוקדם יותר היום אמר שר האוצר, משה כחלון, בסיור שערך בפרויקט מחיר למשתכן בעפולה, אשר צפוי להתאכלס בסוף החודש, כי מדובר בשלב זה ב-36 אלף זוכים בתוכנית הדיור המוזל - "סדר גודל של עיר בינונית בישראל", כך לדבריו.

להגרלה השנייה הגדולה נרשמו קרוב ל-26 אלף זכאים חסרי דיור - רווקים ורווקות ומגיל 35 ומעלה וזוגות נשואים, אשר התחרו על 11 אלף דירות. 2,000 זוכים נוספים שייכים לסדרה ב' של תוכנית הדיור המוזל (כלומר זכאים שנרשמו לתוכנית אחרי ספטמבר 2016), והתשובות על זכייה בסדרה זו יגיעו ביום ראשון הקרוב לגבי דירות בערים עכו, נהריה וכרמיאל.

התוצאות על הזכייה נדחו לאחר שבאחרונה הודיע משרד הבינוי והשיכון על ביטול ההגרלה ביישוב שוהם שבמרכז הארץ. זאת בעקבות עתירה שהגישו לבית המשפט זכאים מסדרה ב' שהם תושבי מקום, שטענו כי העובדה שאינם יכולים להשתתף בהגרלה יוצרת אפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully