וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: כ-26 אלף זכאים נרשמו להגרלה השנייה

5.11.2017 / 16:08

בזמן שהיישוב שוהם נמצא בעין הסערה בעקבות סכסוך בין זכאי סדרה א' ל-ב', ההרשמה להגרלה הגדולה של תוכנית הדיור המוזל הסתיימה בסוף השבוע, ונוספו לה עוד כ-1,200 זכאים חסרי דיור. איזו עיר מובילה בביקושים ולאיזה יישוב נרשמו הכי פחות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר, משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרוב ל-26 אלף זוגות וצעירים חסרי דיור נרשמו להגרלה הגדולה השנייה של תוכנית מחיר למשתכן, שההרשמה אליה נסגרה בתחילת החודש - כך עולה מנתונים חדשים של משרדי האוצר והבינוי והשיכון. התוצאות צפויות להתפרסם בסוף החודש והודעה תימסר לזוכים.

על פי הנתונים, מדובר ב-25,683 משקי בית זכאים, שמתחרים על 10,934 יחידות דיור מוזלות ב-21 יישובים ברחבי הארץ, כאשר להרשמה הנוכחית נוספו עוד 1,255 זכאים. העיר המבוקשת ביותר על ידי הזכאים היא ראשון לציון, אליה נרשמו 9,920 איש המתחרים על 2,133 דירות מוזלות (מתוכן 418 דירות מיועדות לבני מקום).

העיר השנייה בגודלה בביקושים לדירות במסגרת פרויקט הדיור המוזל היא בית שמש - היחידה שפתוחה גם לזכאי סדרה ב' שנרשמו לתוכנית מחיר למשתכן אחרי ספטמבר 2016. למרות שבמסגרת ההגרלה השנייה היא מציעה רק 68 דירות מוזלות, נרשמו אליה לא פחות מ-7,399 זכאים מסדרה א' ומסדרה ב'.

בעיר דימונה נרשם הביקוש הנמוך ביותר מצד זכאי מחיר למשתכן, כאשר רק 67 זכאים נרשמו להגרלה ביישוב על 59 דירות. כאן סיכויי הזכייה, מן הסתם, הם הגדולים ביותר.

סכסוך הזכאים בשוהם טרף את הקלפים

נזכיר כי בספטמבר האחרון נפתחה הרשמה נוספת להגרלה זו, בעקבות החלטת משרד האוצר להוציא את היישוב שוהם מההגרלה. בהודעה שנשלחה לזכאים נכתב כי "היישוב שוהם הוסר מרשימת היישובים הכלולים בהגרלת ספטמבר, לצורך ביצוע בדיקות נוספות בעניין הפרויקטים ביישוב זה. לאחר השלמת הבדיקות, תיפתח מחדש ההרשמה ליישוב זה".

הסיבה להחלטה להוציא את היישוב שוהם מההגרלה נעוצה בעתירה שהגישו זכאי סדרה ב' תושבי העיר לבג"ץ נגד המדינה, לגבי פרויקט מחיר למשתכן בשוהם הכולל 573 דירות מוזלות - 142 מהן מוקצות לבני המקום. העותרים טענו ההגרלה מופנית רק לזכאי סדרה א'. בעקבות זאת החליטה המדינה להקפיא את ההגרלה בשוהם עד להודעה חדשה.

למרות זאת, זכאי סדרה ב' סירבו למשוך את עתירתם - ובתגובה שהגישו זכאי סדרה א' ביישוב שוהם לבית המשפט, טענו כי בניגוד לעמיתיהם מסדרה ב', הם ממתינים זמן ארוך מאוד להגרלה ואין להציב אותם בשורה אחת עם הזכאים מהסדרה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully