וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מס דירה שלישית יעבור באותה מתכונת"

2.10.2017 / 16:06

באירוע שאלות ותשובות בדף הפייסבוק שלו, אמר שר האוצר כי עם פתיחת מושב הכנסת הבא יעבור החוק ללא שינוי. כחלון התייחס גם לתוכנית מחיר למשתכן ולמיסוי על הטבק

טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
משה כחלון/ניב אהרונסון

שר האוצר משה כחלון ערך היום (שני) אירוע שאלות ותשובות עם הגולשים בדף הפייסבוק שלו. עיקר השאלות הוקדשו לנושא הנדל"ן ומשבר הדיור.

הגולש אנדרי שאל את כחלון: "כיצד האוצר יכול לעזור לזוגות לקחת משכנתא?". שר האוצר ענה כי משרדו מפעיל לחץ תמידי על בנק ישראל בנושא.

הוא הסביר כי ריביות הבנקים על המשכנתאות נקבעות על פי הערכותיהם את רמת הסיכון ומכיוון שהבנקים הבינו שנדל"ן הוא כבר השקעה פחות בטוחה הם מתמחרים את זה בריביות. כחלון הדגיש שבמשכנתאות הניתנות לזוגות המשתתפים בתוכנית מחיר למשתכן המצב טוב יותר.

הגולש עידן התמקד בשאלתו בתוכנית מחיר למשתכן ושאל: "למה תמהיל הדירות במחיר למשתכן לא מתמקד בדירות בנות 3 חדרים או 3.5 חדרים, למה אתם לא מכתיבים לקבלנים דירות קטנות?".

כחלון ענה שכאשר נכנס לתפקידו היה מחסור אדיר בדירות לכן הוא הורה לאנשי משרדו לאסוף את התוכניות שהיו בתהליכים באותה תקופה ו"שפך" אותם לשוק. תוכניות אלה היו בעלות תב"ע מאושרות עם דירות בתמהילים שכוללים דירות גדולות אך עיכוב התוכניות כדי לשנותן היה אורך זמן רב. "אם היינו משנים תב"ע היינו מחכים שנה או שנתיים ולא הייתי יכול לספר לכם שב-24 לחודש ייכנסו דיירים ראשונים לבתים. התב"עות החדשות כבר מותאמות".

עוד באותו נושא

כלכלנים: "אם חוק מס דירה שלישית לא יקודם, מחירי הדירות יעלו"

לכתבה המלאה

"כל עוד אני באוצר נקצה כסף לדיור הציבורי"

הגולשת אביטל שאלה: "מה עם תקציב לדיור ציבורי?" כחלון ענה כי תקציב הדיור הציבורי עלה בשנים האחרונות בצורה משמעותית. "נרכשו אלף דירות בתקופתנו. עברנו את המלצות דוח אלאלוף ובימים אלה גייסנו מיליארד שקלים לרכישת דיור ציבורי", אמר השר. "גם במחיר למשתכן אנחנו מקצים לדיור ציבורי. זה היה צריך להיות יותר מהיר אבל עובדים על זה. כל זמן שאני באוצר נקצה כסף לדיור הציבורי".

לשאלת גולש נוסף מתי יעבור חוק מיסוי דירה שלישית והאם הוא יעבור באותה מתכונת ענה כחלון כי "חוק ריבוי דירות יחזור מיד עם מושב הכנסת. בג"ץ, לצערי, קיבל החלטה שאני חושב שאינה נכונה, אני לא יודע לאיזה לחץ הוא נכנע, והורה להחזיר את החוק לכנסת - הסכמתי עם הקואליציה שזה יעבור ללא שינוי. החוק יוחזר לוועדת הכספים יתוקן לפי הצורך ונכשיר את החוק מחדש".

הגולשת דנה שאלה: "למה לא ממסים את כל מוצרי הטבק?". כחלון טען בתגובה שיש מספיק מסים על הציבור. "אנחנו הפחתנו מכסים, אני לא בעד העלאת מסים. אני ממליץ לכולם לא לעשן אבל מי שבוגר והחליט לעשן לא צריך להכביד עליו. אין לי עניין לקנוס את האנשים אם הם רוצים לעשן", ענה כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully