וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחנה הציוני יתמוך במס דירה שלישית - אך מציב תנאים

27.8.2017 / 12:09

המטרה: לפעול לשינוי חוק מס ריבוי דירות, כך שיחול מ-2019 ויכלול מיסוי פרוגרסיבי. יו"ר הסיעה, מירב מיכאלי: "נוודא שהחוק יהיה חוק חברתי אמיתי והוגן ולא סתם מס גולגולת"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: מנכ"ל משרד מתראיין על מס דירה שלישית במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

חוק מס דירה שלישית, שנפסל לאחרונה על ידי שופטי בג"ץ, צפוי לחזור בקרוב לדיונים בוועדת הכספים של הכנסת. בסיעת המחנה הציוני, שהיו בין העותרים נגד החוק, מצהירים כי בכוונתם לתמוך בו - תחת מספר תנאים. על פי הודעת הסיעה מהיום (ראשון), המאשרת את הצהרותיהם של חברי הכנסת שהושמעו בשבועות האחרונים, בכוונתם לפעול לשינוי החוק כך שיחול משנת 2019 ויכלול מיסוי פרוגרסיבי. יצויין כי בשלב זה אין עדיין מועד לדיונים בוועדה.

אין זו הפעם הראשונה שבה מצהירים חברי הסיעה כי הם אינם מתנגדים עקרונית לחוק, אלא לאופן שבו קודם ולמודל המיסוי המקורי שלו. בהודעתם נמסר כי "סיעת המחנה הציוני תדרוש שהחוק יכלול שינויים, שמטרתם להגן הן על בעלי דירות שהשקיעו ברכישתן כחלופה לפנסיה ואין להם חיסכון פנסיוני; והן על בעלי דירות שיהיו מעוניינים למכור דירותיהם כדי שלא להיפגע מהחוק ולהסב את הפגיעה כלפי השוכרים".

ח"כ מירב מיכאלי  בפגישה עם ראשי הסונויות היהודיות בכנסת 27 ביוני 2017. ניב אהרונסון
מירב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני/ניב אהרונסון

על פי המתווה שפורט בהודעה, במחנה הציוני מבקשים לכלול מספר שינויים בחוק, בין השאר הטלת מס שנתי של 0.5% על בעלי שלוש דירות ויותר, על פי ערכן המצטבר של הדירות מעל לסכום של 5 מיליון שקל; ומעל 7.5 מיליון למי שאין ברשותו חיסכון פנסיוני. עוד צוין כי יתמכו בחוק רק אם המס יוחל מתחילת 2019, באופן שיאפשר למי שרוצה להימנע ממנו למכור את דירותיו.

מירב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, התייחסה לדיונים הצפויים בחוק ואמרה כי "אם וכאשר יגיע חוק מס דירה שלישית לדיון ראוי בוועדת הכספים, אנו, בסיעת המחנה הציוני, נוודא שהחוק יהיה חוק חברתי אמיתי והוגן ולא סתם מס גולגולת. בשם השליחות החברתית של המחנה הציוני, נפעל להחלת השינויים ונתמוך בחוק שיקנה הגנה לבעלי דירות שרכשו את הדירות כתחליף לפנסיה ויצמצם את הפגיעה בשוכרי הדירות, זאת באמצעות מס פרוגרסיבי ודחיית תחולת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully