וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי מחיר למשתכן דורשים: קיצור הזמן לקבלת דירה ל-3 שנים

אורי חודי

21.8.2017 / 7:33

לטענת הזוכים בעצומה שפתחו, המתנה של 5 שנים, המביאה בין השאר לתשלום של כ-250 אלף שקל כשכר דירה לתקופה, מבטלת את יתרונות הזכייה בתוכנית

מחיר למשתכן עפולה. שלומי גבאי
יריד זוכים של תוכנית מחיר למשתכן/שלומי גבאי

ההגרלה הגדולה של כ-15 אלף דירות מוזלות כבר הסתיימה וזכאים רבים קיבלו הודעות על זכייתם באפשרות לרכוש דירה מוזלת. כעת, שההגרלה הגדולה הבאה כבר בדרך, ועתידה להתפרסם ככל הנראה בתחילת ספטמבר ולכלול גם היא היקף משמעותי של יחידות דיור, זוכי ההגרלה הראשונה פונים לשר האוצר כדי שיפעל לקצר את משך זמן ההמתנה לדירות המוזלות.

"אנו, אלפי זוכי הגרלה הגדולה במחיר למשתכן, פונים בזאת לשר האוצר מר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון מר יואב גלנט וראשי הערים בהן התקיימו ההגרלות, בדרישה לזרז את תהליך מסירת השטח לקבלן, תהליך אישור היתרי הבנייה ובניית התשתיות המקדימות, כדי לקצר את זמן ההמתנה של זוכים עד לאכלוס למקסימום 3 שנים ולא כפי שפורסם ומסתמן - מעל 5 שנים", כך נכתב בעצומה שהתפרסמה בעיקר בפייסבוק בימים האחרונים.

במסגרת העצומה, עליה חתמו עד רגע כתיבת שורות אלו כ-630 איש, מסבירים יוזמי העצומה מדוע התמשכות התהליכים פוגעת בהנחה שמעניקה תוכנית מחיר למשתכן לזכאים. "בהיעדר קיצור תהליכים זה, כל ההנחה והיתרונות של זכייה בדירות במסגרת פרויקטי מחיר למשתכן הולכים לאיבוד מהסיבות הבאות. תשלום שכר דירה ממוצע ל-5 שנים עומד על כ-250 אלף שקל; עליית מדד תשומות הבנייה ב-5 שנים; תשלום מקביל של שכר דירה והחזר משכנתא ברוב התקופה מתוך 5 שנים האלה ; חוסר ודאות מוחלט לגבי לימודים ומעבר של ילדים בעוד 5 שנים".

בסיום העצומה נכתב: "בשורה התחתונה: המטרה של פרויקטי מחיר למשתכן היא לעזור לזוגות חסרי הדיור להגיע לדירה. בהיעדר קיצור תהליך למקסימום 3 שנים, הפרויקט מאבד את כל ההנחה והיתרונות, ובנוסף ,לרובנו יהיה בלתי אפשרי לממש את הזכייה מהסיבות שפורטו מעלה". כאמור, על העצומה חתומים "זוכי מחיר למשתכן, ההגרלה הגדולה".

נזכיר כי במסגרת ההגרלה הגדולה החליטו במשרדי הממשלה לשנות את הקריטריונים, שנקבעו בתחילת הדרך של התוכנית הממשלתית, בנוגע למצב בו פרויקט בנייה יוכל להשתתף בהגרלה. אם בהתחלה היה מדובר רק בפרויקטים שנמצאים בשלב רישוי מתקדם יחסית, בהגרלה הגדולה נכללו גם פרויקטים עם מועדי מסירת קרקע ליזם או הקבלן שזכה במכרז רחוקים יחסית (עד 18 חודש).

בשל כך, חלק מהזוכים בהגרלה הגדולה אמנם זכו בזכות לרכוש דירה בפרויקט כזה או אחר, אבל היום בו יוזמנו לבחור דירות במשרד הקבלן או יקבלו מידע מקיף אודות הדירות שיעמדו למכירה, גודלן ועוד מידע מהותי - עוד רחוק.

גם חלק מהקבלנים שהשתתפו בהגרלה הגדולה מדווחים כי נוצר מצב בעייתי, שבו הזוכים בפרויקטים שנמצאים בשלבים מוקדמים מתקשרים לחברות הנדל"ן לקבל מידע על הדירות, אך בידי החברות עדיין אין מידע למסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully