וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקריות תצא דירה: אושרה תכנית לבניית 4,000 יח"ד בקריית אתא

21.6.2017 / 16:50

אושרה בהליך מהיר תכנית להרחבת החלק הדרומי של קריית אתא, שתכלול מרכזי מסחר בהיקף 12 אלף מ"ר וכביש עוקף. תכנית נוספת אושרה באבו גוש, במסגרתה ייבנו 600 דירות

תכנית בנייה קריית אתא קרית אתא נדלן נדל"ן. רשות מקרקעי ישראל,
4,000 דירות חדשות. התכנית בקריית אתא/רשות מקרקעי ישראל

בנייה בקריות: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), המאשרת תכניות בנייה למגורים רחבות היקף בהליך מהיר, החליטה היום (רביעי) להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית לתוספת של כ-4,000 יחידות דיור בקריית אתא.

התכנית, שקודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל וממוקמת בדרום העיר, כוללת כ-400 יחידות דיור קטנות וכ-300 יחידות דיור מוגן. שאר הדירות יהיו בתמהיל מגוון המיועד לכלל האוכלוסייה. עוד כוללת התכנית 12 אלף מ"ר של שטחי מסחר המשולבים ברחובות המרכזיים, שטחים למבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים.

התכנית מהווה המשך רציף לעיר קריית אתא וכוללת הקמת כבישים ושבילים שיקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה. בוועדה מציינים כי כחלק מהמגמה לחיזוק התחבורה הציבורית, כולל התכנון גם את כביש עוקף קריית אתא, העובר בלב התכנית ובמרכזו מתוכנן קו של מטרונית.

תכנית בנייה קריית אתא קרית אתא נדלן נדל"ן. הדמיה - רשות מקרקעי ישראל,
תכנית בנייה קריית אתא קרית אתא נדלן נדל"ן/הדמיה - רשות מקרקעי ישראל

כמו כן, במסגרת המטלות הציבוריות של התכנית, כלול שטח אתר פסולת שיעבור תהליך שיקום ויהפוך ממפגע אזורי לשטח פתוח לצד שטח למגרשי ספורט.

תכנית בנייה אבו גוש נדלן נדל"ן. רשות מקרקעי ישראל,
600 דירות חדשות. התכנית באבו גוש/רשות מקרקעי ישראל

אבו גוש: 600 דירות ומלון עם 120 חדרים

במקביל אישרה הוועדה תכנית לבניית 600 יחידות דיור חדשות ביישוב אבו גוש שליד ירושלים. התכנית, שקודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ובשיתוף פעולה עם המועצה המקומית, ממוקמת בחלקו המערבי של היישוב וכוללת גם דירות קטנות לקשישים וזוגות צעירים.

בנוסף, כוללת התכנית שטחים לצורכי ציבור, שטחים פתוחים, 900 מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה ומלון עם 120 חדרים. בוועדה מציינים כי כל אלה עתידים לסייע לחיזוק מעמדו הכלכלי של היישוב והוספת מקומות תעסוקה עבור התושבים. הבינוי המוצע בתכנית שומר על המאפיינים הייחודיים של היישוב.

לדברי יו"ר הוועדה, ערן ניצן, המשמש סגן הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר: "התכנית בקריית אתא, יחד עם הסכם הגג המקודם לעיר, יביאו לתוספת של כ-20 אלף יחידות דיור במרחב חיפה והצפון. תכנית נוספת קודמה באבו גוש, מתוך החשיבות לפיתוח פתרונות דיור לאוכלוסייה במגזר הערבי. מדובר במאמץ משותף של משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, הרשויות המקומיות ומנהל תכנון".

ראש מועצת אבו גוש, עיסא ג'בר, הוסיף כי "קיבלנו את החלטת הותמ''ל בשמחה גדולה. באבו גוש קיימת בעיה רצינית מאוד בנושא הבינוי למגורים, תעסוקה ומסחר, ומזה שנים רבות לא נעשו תכניות כאלה. היישוב בעצם קפא על שמריו, למרות צורכי התושבים שגדלו לאורך השנים. אישור התוכנית יביא לשינוי משמעותי, ויסייע רבות לרווחת תושבי הכפר".

תכנית בנייה אבו גוש נדלן נדל"ן. רשות מקרקעי ישראל,
תכנית בנייה אבו גוש נדלן נדל"ן/רשות מקרקעי ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully