וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי ליד הקריון: אאורה תבנה 1,450 דירות בקריית ביאליק

9.5.2017 / 15:48

החברה זכתה בהליך התמחרות על קרקע במרכז העיר, לאחר שדיירי המתחם ניהלו הליך משפטי ארוך עם יזם קודם. 280 דירות יהרסו לטובת 10 מגדלי יוקרה בני 30 קומות

רחוב העצמאות קריית ביאליק נדלן נדל"ן. Google Earth
קריית ביאליק/Google Earth

פינוי בינוי בקריות: חברת אאורה הודיעה היום (שלישי) כי זכתה בהליך התמחרות על קרקע ברחוב העצמאות בקריית ביאליק, בסמוך לקניון הקריון. הזכייה מקנה לחברה, בבעלות יעקב אטרקצ'י, את הזכות להתקשר בהסכמי פינוי בינוי מול בעלי הזכויות במתחם ולרכישת קרקע משלימה. בכוונתה להקים פרויקט שיכלול 1,450 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, אותו היא מגדירה "פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל".

לקריאה נוספת:
תכנית: 1,300 דירות חדשות בהרצליה במקום מתקן טיהור שפכים
ענבל אור תובעת זוג שאירח אותה: "גנבו רהיטים בשווי 100 אלף שקל"
בג"ץ ידון בעתירה נגד מס דירה שלישית: "החוק צריך להימחק מהיסוד"

הליך ההתמחרות נערך על ידי כונס הנכסים עו"ד סולי ש. וואנו, אשר מונה לאחר הליך משפטי ארוך שהתנהל בין הדיירים במתחם לבין יזם קודם, ובסופו בית המשפט אישר את הוצאתו מהפרויקט. השתתפו בו חברות מהגדולות בישראל בתחום היזמות למגורים, ולוואלה! NEWS נודע כי נציגות הדיירים בחרה בשלב הסופי בחברות אאורה, שיכון ובינוי ופרשקובסקי. את הדיירים ייצג בהליך עו"ד ד"ר אריאל פלביאן ממשרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן.

במסגרת הזכייה בהתמחרות הוענקה לאאורה הזכות לפעול מול דיירי המתחם לקבלת אישור להקמת הפרויקט, לצד רכישת שני מגרשי השלמה אשר נקנו על ידי היזם הקודם. מגרשים אלה פנויים מכל מבנה וזמינים באופן מיידי להקמה. החברה צופה כי כבר בשנת 2018 תחל הקמתו של הפרויקט ומחזור ההכנסות מוערך ב-1.9 מיליארד שקל.

"יש הצדקה לפרויקטים של התחדשות עירונית מחוץ לגוש דן"

על הקרקע חלה תכנית בניין עיר (תב"ע) בתוקף, כך שניתן להוציא היתרי בנייה בהקדם. מדובר בתב"ע מאושרת ל-830 דירות ובניין משרדים הכולל כ-30 קומות בשטח של כ-30 אלף מ"ר. בהתאם להקלות הרלוונטיות לפרויקט, ובסמכות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ניתן להוסיף דירות בהיקף של 30% מהתב"ע המאושרת, כלומר להקים 1,079 יחידות דיור בסך הכול.

בכוונת החברה להתחיל בביצוע מידי של שלב א' של הפרויקט על פי התב"ע, ובמקביל לפעול מול הוועדה המקומית כדי להמיר את שטחי המשרדים - ולהגדיל את הזכויות בפרויקט ל-1,170 יחידות דיור. הקרקע מצויה במרכז העיר, סמוך לכניסה מכביש 4 ובמתחם שבין דרך רבין ורחוב העצמאות. מדובר במתחם ישן שהוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת וכיום מצויות בו 280 דירות מיושנות ובמצב פיזי ירוד שייהרסו לטובת 10 מגדלי יוקרה בני כ-30 קומות למגורים וחזית מסחרית.

כמו כן, במסגרת הפרויקט ישוקמו השטחים הציבורים ויפותחו וכן ייבנה חניון תת קרקעית. הדיירים הקיימים יקבלו דירות חדשות בשטח של 75-80 מ"ר, בתוספת מרפסת וחניה. החברה תשווק 1,170 דירות חדשות בתמהיל מגוון של 3-5 חדרים וכן דירות מיוחדות כגון מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. לדברי אטרקצ'י, "כחלק מהתכנית האסטרטגית שלנו, פעלנו עד כה בתחום ההתחדשות העירונית רק באזור גוש דן, אולם הפרויקט בקריית ביאליק ייחודי ומאתגר, במסגרתו תוקם שכונה שלמה בעיר. אני מאמין כי כיום, בהיעדר אלטרנטיבות של קרקעות פנויות, גם מחוץ לאזורי הביקוש, יש הצדקה לביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית מחוץ לגוש דן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully