וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאטרון שיהפוך למגדל: 30% מהדירות בפרויקט בית ליסין נמכרו

27.4.2017 / 18:00

בחודש הבא ייהרס תיאטרון בית ליסין המיתולוגי בכיכר המדינה, שיושב על אחת מעתודות הקרקע היקרות בתל אביב, ובמקומו ייבנה מגדל יוקרה עם 26 קומות ו-54 דירות. לקראת ההריסה הפיקו היזמים תערוכה שתנציח אותו. ואיך יראה המגדל עצמו? צפו

בווידיאו: הדמיית מגדל בית ליסין בתל אביב

כ-5 חודשים לאחר שהחל שיווקו, לוואלה! NEWS נודע כי כ-30% מהדירות שייבנו במגדל בית ליסין בכיכר המדינה בתל אביב כבר נמכרו. בחודש הבא תחל חברת GF נדל"ן, שיחד עם קבוצת משקיעים רכשה את הקרקע לפני כשנתיים תמורת 237 מיליון שקל, את בניית הפרויקט לאחר שתהרוס את התיאטרון המיתולוגי, אשר יושב על אחת מעתודות הקרקע היקרות ביותר בעיר ללא הפסקה.

לקריאה נוספת:
לשפשף את העיניים: כך נראות דירות נופש שרוכשים תושבי חוץ במיליונים
הדירה הכי מדוברת בניו יורק עומדת למכירה
זרוע רובוטית ורחפנים: כך ייראה ענף הבנייה בשנים הקרובות

הפרויקט ממוקם בפינת הרחובות ויצמן וזיכרון יעקב ויכלול 26 קומות עם 54 דירות יוקרה. תמהיל הדירות יכלול שטחים שבין 80-210 מ"ר ומרפסות בגודל 22 מ"ר ו-8 מ"ר (בדירת הקטנות). בנוסף, מתוכננים דופלקסים בעלי חלל כפול המשתרעים על פני 260 מ"ר עם מרפסת בשטח 75 מ"ר; דירות בשטח של 400 מ"ר על פני קומה שלמה וכן דירת פנטהאוז בשתי הקומות העליונות, בשטח של כ-600 מ"ר עם בריכת שחייה פרטית.

כל הדירות שנמכרו נרכשו על ידי ישראלים שרכשו אותן לצורך מגורים. כך, למשל, דירה בשטח של 80 מ"ר עם מרפסת בשטח של 9 מ"ר נמכרה תמורת 4.66 מיליון שקל; דירה בשטח של 155 מ"ר עם מרפסת בשטח של 20 מ"ר נמכרה ב-9.8 מיליון; ודירה בשטח של 212 מ"ר עם מרפסת בשטח של 22 מ"ר נמכרה ב-13.3 מיליון שקל.

על התכנון האדריכלי של הפרויקט הופקד משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון באמצעות האדריכלית רחל פלר, ועל תכנון השטחים הציבוריים והחללים הפנימיים אדריכל פיצו קדם יחד עם אירנה גולדברג וסיגל ברנוביץ. המטרה הייתה לשמור על מוטיבים שאפיינו את האסתטיקה המודרניסטית של בית לסין משנות ה-60 של המאה הקודמת.

לדברי אלה שמר, מבעלי חברת מגדלים המשווקת את מגדל בית ליסין, "המגדל משלב באופן מדויק מיקום מצוין, תכנון אדריכלי ברמה גבוהה ויזם הנחוש להקים מגדל מגורים איכותי. לראיה, תוך זמן קצר כבר נמכרו 30% מהדירות ונרשמו מספר רב של מתעניינים גם מחו"ל".

מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. Gf  נדל"ן,
הדמיית מגדל בית ליסין/Gf נדל"ן
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. סטודיו בונסאי,
כך ייראו דירות היוקרה במגדל/סטודיו בונסאי
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. סטודיו בונסאי,
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן/סטודיו בונסאי
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. סטודיו בונסאי,
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן/סטודיו בונסאי
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. סטודיו בונסאי,
מגדל בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן/סטודיו בונסאי

מושבי התיאטרון יונצחו

כמחווה של היזמים לתיאטרון, תיפתח מחר (יום שישי) למשך שבועיים בסמוך לתיאטרון תערוכת מיצגים בשם "הקהל מתבקש לשבת", שמבקשת להנציח את התרומה התרבותית של בית ליסין. אוצרת התערוכה, המעצבת רחלי שרפשטיין, חילצה מהמתחם מושבים במצבם המקורי ושלחה אותם ל-14 אמנים, בהם גדעון אוברזון, שעיצבו אותם מחדש.

טל פרידמן, מנכ"ל משותף ב-GF נדל"ן הבונה את הפרויקט, הוסיף כי "מעבר לשמירה על שם התיאטרון וחלק מהקווים האדריכליים והעיצוביים שאפיינו את המבנה, בחרנו להנציח גם את המושבים המקוריים ששירתו אותו מיום הקמתו; ולהפיק תערוכה מקורית שבסופה יוצעו המושבים שעוצבו מחדש למכירה. הכסף יועבר לאמנים ולעמותת אור שלום הפועלת למען בני נוער בסיכון".

צפו בסרטון ובתמונות התערוכה:

seperator
תערוכה מושבים הריסת בית ליסין תל אביב ת"א נדלן נדל"ן. יוני רייף,
מיצג מושבי התיאטרון/יוני רייף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully