וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה רשמית לגיוס 6,000 פועלי בניין סינים - בשבוע הבא

26.4.2017 / 17:32

רשות האוכלוסין וההגירה תגיש את הבקשה להתאחדות הקבלנים הסינית. שר האוצר כחלון: "עובדים מיומנים הם החוליה האחרונה שחסרה לנו כדי להביא לגידול בקצב הבנייה"

שר האוצר משה כחלון בוועידת דה-מרקר, תל אביב 21 במרץ 2017. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון/ראובן קסטרו

בקשה רשמית לגיוס פועלי הבניין הסינים כבר בתחילת השבוע הבא: הבוקר (רביעי), במהלך היום האחרון לביקור המשלחת הסינית בישראל, התקיימה פגישה מסכמת בין נציגי הממשלה בראשות שר האוצר משה כחלון, נציגי ממשלת סין והתאחדות הקבלנים הסינית. במהלך הפגישה חתמו הצדדים על מסמך המסכם את הדיונים שנערכו במסגרת הוועדה המשותפת בביקור.

לקריאה נוספת:
ביקורת על ההסכם להבאת הפועלים מסין: "התשלום על העובדים ייקר את הדירות"
בלי דמי תיווך, עם פנסיה: זה מה שירוויחו פועלי הבניין הסינים בישראל
הפועלים הסינים באים - אבל ענף הבנייה הישראלי עדיין בסיכון

כעת יחל תהליך יישום ההסכם, כאשר רשות האוכלוסין וההגירה תגיש כבר בתחילת השבע הבא בקשה רשמית לגיוס 6,000 עובדים סינים לטובת ענף הבנייה. במהלך הפגישה אמר שר האוצר כחלון כי יש בכוונתה של ממשלת ישראל להעמיק את שיתוף הפעולה בין הממשלות בכל התחומים.

כחלון ביקש מהצדדים להביא ליישום ההסכם במהירות האפשרית ואמר כי הוא מצפה לראות את הפועלים הראשונים בישראל כבר במהלך הקיץ הקרוב. "ההסכם הזה נותן מענה לא רק כלכלי אלא גם חברתי, בכך שהוא מהווה מכפיל כוח לפתרון משבר הדיור בישראל", אמר.

לדבריו, "עובדים מיומנים הם החוליה האחרונה שחסרה לנו על מנת להביא לגידול דרמטי בקצב הבנייה. אנחנו נשמור על זכויות העובדים הסינים כאילו הם עובדים ישראלים לכל דבר ועניין. הם אורחים שלנו ונתייחס אליהם כפי שמתייחסים לאורחים בבית".

ההסכם החדש יאפשר הבאת 20 אלף עובדי בנייה מקצועיים מסין לישראל מתחומי השלד, הטיח והריצוף. מבחני המיון המקצועיים לגיוס הקבוצה הראשונה של העובדים יחלו בסין כבר בחודש הקרוב. נציגי הממשלה מסרו באירוע כי ההסכם קובע מגבלות רבות על הגופים הסינים שיהיו מעורבים בהבאת העובדים, לשם הבטחת זכויות כל עובד ועובד שיגיע מסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully